Futura, Falco eller V11?

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Jag går och inbillar mig att jag ska ha råd med en ny hoj. Var inne i hos den lokala guzzihandlaren och fick se en Aprilia Futura och den såg faktiskt jäkligt nice ut! Den marknadsförs ju som en touringhoj men den är ju rätt liten och smäcker i verkligheten, någon som har testat den? Är den ok att ibland krångla sig runt i stan med? Alternativet är en Falco som är lite sportigare men försäkringen lär bli omöjlig tyvärr. :(

Vågar man skriva det här på sporthoj.com? Det stod en Moto guzzi Le mans V11 i affären också. Jag tyckte den var snygg! :)
Någon som testat den? Sportig? Den ser lite "topptung" ut med den där gigantiska lastbilsmotorn.

Det är svårt att ge dig några genomtänkta tips när du inte skriver hur du tänker använda cykeln?

Aha, sorry...

Cruisa fram å tillbaka till Bålsta? :rolleyes:
Nä, men jag skulle gärna ta mig en långtur genom Sverige på sommaren. Dock så vill jag kunna ta hojen genom stockolmstrafiken utan att den känns otymplig på något vis. Kanske skulle köpa två hojar? Som om man hade råd...

Så det finns alltså ingen på forumet som har prövat en Aprilia Futura? Eller en Guzzi Le mans? Se så, våga erkänna nu.

Lite sent kanske.

Jag kör en V11 Sport Naked.
Den är klart tyngre än min BSA 650
eller ett Monster.
Stabil i fart,
lite otymplig att köra i stan och lägre fart.
Tog av styrdämparen så blev det bättre :D ,
ska byta Bridgestone BT47 120/170 mot
Pirelli Diabolo 110/160 för att få ännu mer monsterstuk i stan :tummenupp

På långstyrning är den superstabil (även utan
styrdämpare) med körställningen och kåplösheten
så vill mina gamla ben vila/sträckas ut efter max
15 mil.

Oj herregud, har du grävt fram den här gamla tråden! :)

Jag fick faktiskt provköra både V11:an och Futuran men föll för SV1000 tillslut.

Spinky Spendrup skrev:
Så det finns alltså ingen på forumet som har prövat en Aprilia Futura? Eller en Guzzi Le mans? Se så, våga erkänna nu.

Jag testade Futuran. Faktiskt i Järfälla också. Men jag är så däng i huvet på supersportigt, hård sadel, bankörning etc etc. Så jag är nog fel o svara.

Jag var där för att testa Mille men ingen fanns inne. Futuran har ju samma motor men strypt till 110 eller så. Jag hadde hoppats på bang bang bang V-twin. Men motorn går jättejämnt o fint(trist) Jag hadde gissat på en 3a om jag inte viste. Den var hög o väldigt mjuk. Kändes touring och bekvämt. Jag som är van med effektsvaga hojar tyckte att den var stark men inte på ett busigt/roligt sätt. Som att åka långt o bekvämt i en Saab med en liten turbo för omkörningar.

Det största minnet var när jag åkte hem på min 14000:- knarr. Jag tänkte - den här är fan så mycket bättre.

Det är allt jag kan säga. Jag försökte.

/håkan

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back