Funkar denna Isr huvudbromscylinder

Köp brembo el liknande. Dom där är klumpiga och en aning osköna

Jag kör ISR på min suzuki och jag tycker det fungerar kanon. Jag har den typen med integrerad behållare på pumpen.

Kan ju också vara kula att köra svenska grejer som är bra.

Smaken är ju som baken....

Jag tycker

1. Hantaget är lätt att justera.
2. Hantaget skönt.
3. Passade bra innanför hantagskyddet.
4. Snyggt
5. Konsikvent känsla från bromsning till bromsning

Nakdel är att det krävs ganska mycket handkraft.

Jag kör också med ISR 6 kolvsok, ISR skiva och beläggen är av den hårdaste blandningen.
Vet inte hur mycket av det som också påverkar bromsen.

Spretman är den en sån pump du har? Killen som har den här kör RR men du tror det funkar bra med handtag och sånt ändå?

Ninja Racer skrev:
Spretman är den en sån pump du har? Killen som har den här kör RR men du tror det funkar bra med handtag och sånt ändå?

Det är väl denna spretman kör med efter som han nämner att han har integrerad behållare. Skulle tippa på att det är en 14mm's han har.

Jag skulle tippa på att en 17,5 mm blir allt för stor för ett 4-kolvs ok. Jag vill minnas att det är deras egna 14mm-pump dom rekomenderar till deras 6-kolvare.

Bifogat

• isr.jpg
    isr.jpg
    11.5 KB · Visningar: 989
Jag blir idiot på att försöka hitta vettiga bromsar. :kocko
Ska man ha skiva, ok, bromspump och slangar och sånt nytt så kostar det en förmögenhet och hitta begangnat måste man doktorerat i bromsar för att få det att stämma.
Hjälp vad gör jag?

Ninja Racer skrev:
Jag blir idiot på att försöka hitta vettiga bromsar. :kocko
Ska man ha skiva, ok, bromspump och slangar och sånt nytt så kostar det en förmögenhet och hitta begangnat måste man doktorerat i bromsar för att få det att stämma.
Hjälp vad gör jag?
Inte behöver man ha doktorerat i det för att veta. Angående ISR pumpen så ringer du till Acke och frågar om den funkar till ditt ok. Han är skittrevlig att ha och göra med. Har själv ISR pump och den funkar bra för mig, iofs annan hoj etc men funktionen kan jag inte klaga på i varje fall.

Last edited:
Ett budgettips är att kolla på mc-skrotar om de har bromspumpar från lite nyare sporthojar, R6, Blade osv. Antingen tar du första bästa som kommer från en vettig sporthoj eller så listar du ut nån modell som har radialpump och kanske betalar lite mer.

Jag har en standard från CBR929.

Ska du välja en av de där så välj 15,9mm! Jag tror nog det funkar kanon. Kan bli aningen brutalt.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back