Funderingar kring böter ololvlig körning etc

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Hejsan jag vore oerhört tacksam om någon kunde uttala sig kring detta.

Ifall jag har ett fordon i detta fall en fyrhjuling en Raptor 700, jag vill ju hemskt gärna vara laglig och regga den men eftersom att det inte går så är det svårt, att få tag i dokumenten som behövs osv så verkar det omöjligt.

Då fordonet är förrreggat som Mc,
Helförsäkrat

men ej påställt då detta ej går att genomföra då det saknas teknisk data etc

Har regplåt också

Ifall jag blir stoppad av polisen vad händer?? har funderat på detta mkt på sistone, det vart å fel då jag köpte den då jag trodde att jag skulle kunna registrera den

När man gör en så kallad förregistrering krävs det ändå lite papper så lite info måste det finnas om Raptorn. För att sedan kunna genomföra registreringsbesiktningen krävs det att det finns ett sådant fordon reggat och här kommer Yamaha in, ring Heds och hör med dem. I allt annat måste du uppfylla SBP krav för regbesiktning och där brukar det ingå div intyg, vågkvitton osv, hör med den som ansvarar för regbesiktningar i Boden (det var en gång i tiden en som heter Lennart som gjorde det men det var många år sedan jag gjorde en regbesiktning så det är säkert någon annan idag).

Blir du tagen när du kör den så är det framförande av oregistrerat, oskattat och obesiktat fordon som du åker på:gnissla

Var det inte raptorn som var besiktigad under något annat konstigt namn (ej yamaha) utan xxxxxx i något eu land därav kunde man besiktiga den under samma namn här i sverige (men ej som yamaha raptor dvs). Snackad med en kille som hade importerat en från tyskland och reggat den enligt metoden ovan. REGGAD I ETT EU LAND BETYDER ATT SAMMA HOJ/QUAD KAN REGGAS HÄR OCKSÅ.
Kolla på nåt quad forum dom borde kunna det där.

Det är alltid länsstyrelsen som avgör vad som händer med ditt körkort... Jag blev nyss av med lappen (123 km/h på 90-väg). Då sa polisen att länsstyrelsen kollar 2 år bakåt i tiden på tidigare brott.... Om du inte har något på dig sen tidigare så skulle jag tippa på att det blir böter första gången... Men det är nog det minsta problemet... Det jobbigaste är nog om det händer någon olycka...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman