Funderar på inköp av komplett framgaffel, kommer den att passa?

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Har snokat upp en komplett gaffel med krona, bromsar och hjul. Hade tänkt att sätta detta på min Qvarna och undrar därför hur det är med måtten på dessa saker? Delarna kommer från en Cagiva Elefant 900 av okänd årsmodell med upsidedowngafflar. Kommer det att passa om jag monterar bort hela kronan nu och sätter dit den från Cagivan? Vad jag vet brukar det inte skilja i mått på den delen man sätter i ramen eller? Offroad som offroad.... :tummenupp

Du kan ju i värsta fall åka på andra styrlager... bara styrhuvudena på dessa hojar är ungefär lika höga så ska det inte vara några större problem. Kanske går det år någon distans också.

euromange skrev:
Du kan ju i värsta fall åka på andra styrlager... bara styrhuvudena på dessa hojar är ungefär lika höga så ska det inte vara några större problem. Kanske går det år någon distans också.

Surfade runt på lite sidor och råkade läsa det som står längst ner vid sista meningen om man klickar på länken, det bådar ju väldigt gott eller? :D
http://members.ozemail.com.au/~elefantman/tricksfixes.htm#count

ah..de går nog med lite jobb o ev tillgång till svarv/svarvare :)
om nu inte lagren passar kalas...annars kanske pinnen går o byta...har precis satt på en usd på min dr800 o de gick smidigare än vad jag trodde :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing