fundeingar angående köp av husarberg 650 motard

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
letar efter motard. är lite inne på husas 650 för tillfället. känns som att det är en trevlig cykel. har även hittat ett gäng 02-03 i den prissklass som jag gillar. finns det något som man defenitivt skall tänka på vid köp av en sådan ? några fallgropar?

Köp minst års -04 så får du riktig elstart och Keihin förgasare bl.a :tummenupp
Jag håller med föregående talare till 1000%
Keihinförgasaren och Kokusantändningen blåste nytt välbehövligt liv i Husan!!
01-04 har 644cc, de senare endast 628cc. Marginell betydelse men ändå :)
Lycka till, du kommer inte ångra dig
//m

Jag håller med föregående talare till 1000%
Keihinförgasaren och Kokusantändningen blåste nytt välbehövligt liv i Husan!!
01-04 har 644cc, de senare endast 628cc. Marginell betydelse men ändå :)
Lycka till, du kommer inte ångra dig
//m

sitter och klurar på en 02:a som finns i närheten . det går väll alltid uppgradera med en ny fugge ? och även byta tändsystem om man skulle känna för det ?. jag har iallfall suttit och kikat och läst nu. och det finns ingen annan hoj jag vill ha helt enkelt. speciellt inte när vi nu snackar den typen cyklar . visst kunde man ta en 660 , men den är ju stor och tung =). och skall man titta på dom mer lättare racebetonade cyklarna så finns det ju ingen som utstrålar som mycket porr som husan , om man t.ex kikar på ktm och hondas modeller också .

så en fs650 blir det. skall bara få sålt bladen först. sen blir det åka av. :yoparty

sitter och klurar på en 02:a som finns i närheten . det går väll alltid uppgradera med en ny fugge ? och även byta tändsystem om man skulle känna för det ?. jag har iallfall suttit och kikat och läst nu. och det finns ingen annan hoj jag vill ha helt enkelt. speciellt inte när vi nu snackar den typen cyklar . visst kunde man ta en 660 , men den är ju stor och tung =). och skall man titta på dom mer lättare racebetonade cyklarna så finns det ju ingen som utstrålar som mycket porr som husan , om man t.ex kikar på ktm och hondas modeller också .

så en fs650 blir det. skall bara få sålt bladen först. sen blir det åka av. :yoparty

DO IT :yoparty

Var inte dumsnål, >04 är verkligen värt merkostnaden. PunGt. :fakta

Om det ens går att byta elsystem, så kostar nog bara det mer än mellanskillnaden...det ÄR verkligen stor skillnad på hur kul hojarna är att leva med.

Svårstartade dryghäckar med temperament som griniga TJerringar, och med vana att käka statorlindningar (enkelt löst, men det kostar ett par lock för en uppgraderad stator).

/J

tjena !

inga problem att byta fugge o statorn .. finns en kille i england som säljer dessa som uppgraderings enheter(dock får du skicka dit din först o sedan får du en uppgraderad i utbyte) fugge cirkulerar ett par på ebay också.. finns i olika pris klasser :)

mvh daniel

Var inte dumsnål, >04 är verkligen värt merkostnaden. PunGt. :fakta

Om det ens går att byta elsystem, så kostar nog bara det mer än mellanskillnaden...det ÄR verkligen stor skillnad på hur kul hojarna är att leva med.

Svårstartade dryghäckar med temperament som griniga TJerringar, och med vana att käka statorlindningar (enkelt löst, men det kostar ett par lock för en uppgraderad stator).

/J

vi får se hur det blir.. hinner ju säkert komma ut lite maskinger mer innan jag sfr sålt bladen

tjena !

inga problem att byta fugge o statorn .. finns en kille i england som säljer dessa som uppgraderings enheter(dock får du skicka dit din först o sedan får du en uppgraderad i utbyte) fugge cirkulerar ett par på ebay också.. finns i olika pris klasser :)

mvh daniel

finns det någon hemsida till han killen i england ?

Last edited:
va får du ge för en -02a?, sålde min nybesiktigade -04a med nyrenoverad motor för 30tkr. tänk på att det kostar och tar åktid om du ska skicka iväg grejjerna. sen har väll o4an- bättre vippor m.m? i alla fall bättre bromsar och fjädringskomponenter:)

va får du ge för en -02a?, sålde min nybesiktigade -04a med nyrenoverad motor för 30tkr. tänk på att det kostar och tar åktid om du ska skicka iväg grejjerna. sen har väll o4an- bättre vippor m.m? i alla fall bättre bromsar och fjädringskomponenter:)

har hitta som cyklar som ligger på 25. 04 ligger jäkligt mycket högre.. dock så är ju generelt sett hojar som lägggs ut på blocket överprisade och säljaren måste ner på jorden lite . om du säger 30 . vad var det för skick på din cykel ?

*/ ?>
Back