Fullskärm på sekundära skärmen, nvidia har fått spunk.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Vad är det för jävla skit nvidia håller på med nu. :va

Köpt ett nytt grafikkort MSI GeForce 8600GTS och installerat nyaste drivrutinerna från nvidia. Allt frid och fröjd tills det visade sig att dom tagit bort läget där man kan köra klonade skärmar varav den sekundära spelar upp video i fullskärm automatisk! :huvet

Någon som har lösningen på detta?

om du klickar på iconen nvidia inställningar och väljer nvidia kontrollpanel där finns en meny för att ställa in flera bildskärmar

om du klickar på iconen nvidia inställningar och väljer nvidia kontrollpanel där finns en meny för att ställa in flera bildskärmar

Formulerade mig kanske lite fel.

Får bild och så, inga problem på det viset. Utan det är funktionen där man tex startar en film i vlc när man sitter framför datormonitorn så kommer det klippen automatisk upp som helskärm på min tv. Den är spårlöst väck.

Formulerade mig kanske lite fel.

Får bild och så, inga problem på det viset. Utan det är funktionen där man tex startar en film i vlc när man sitter framför datormonitorn så kommer det klippen automatisk upp som helskärm på min tv. Den är spårlöst väck.

Visste inte ens att det funnits. Är du helt hundra på att det inte är grafikkorten som inte stödjer den funktionen...för MSI är kanske inte den hetaste prylen på marknaden.

I värsta fall får du väl dubbelklicka på filmen och då blir det fullskärm. :)

Edit: Har en likadan men av märket Asus, tror jag...tala om vart man kunde hitta det innan så ska jag kolla på min.

3189010 Formulerade mig kanske lite fel.

Jag har samma bekymmer då jag också blivit bortskämd med den funkionen.

Det bästa alternativet jag hittat är "DualView", och då dra över videon till den sekundära skärmen.

Visste inte ens att det funnits. Är du helt hundra på att det inte är grafikkorten som inte stödjer den funktionen...för MSI är kanske inte den hetaste prylen på marknaden.

I värsta fall får du väl dubbelklicka på filmen och då blir det fullskärm. :)

Edit: Har en likadan men av märket Asus, tror jag...tala om vart man kunde hitta det innan så ska jag kolla på min.

Aha, det har hur som helst varit den mest användbara funktionen från nvidia.
Jo på sätt och viss är det grafikkortet som inte stödjer funktionen...nvidia har av någon anledning tagit bort den från och med geforce 8 serien.:va MSI är inte den minst hetaste tillverkaren heller. :7peta
Nvidia har tom tagit bort den gamla "kontrollpanelen" så nu finns det bara den nya utan några som helst avancerade funktioner.:huvet

Tack Nvidia för att ni tog bort den bästa funktionen. :kulspruta
Nästa grafikkort blir ett ATI

Jag är arg! :mad:

Nyfiken som jag är så drog jag hem senaste uppdateringen till mitt grafikkort. GeForce FX5600. Samma sak där, automatiskfullskärm finns ej! :mad:

Nvidia har tom tagit bort den gamla "kontrollpanelen" så nu finns det bara den nya utan några som helst avancerade funktioner.:huvet

...och inte nog med det, de har lagt på en kontrollpanel på DesktopBackground som är ohemult seg att få upp. Argh!

REGEDIT'a bort nyckeln:
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shellex\ContextMenuHandlers\nvcpl-bla-bla

I-lands problem peter.... hahaha....

Detta är fan ett världsproblem! :mad: :tungan

Här går man å köper ett grafikkort för 1700spänn i hopp att dom enbart gör förbättringar... men nä då.

Nya företagsloggon: Nvidia - Företaget som strävar bakåt. :arsele

...och inte nog med det, de har lagt på en kontrollpanel på DesktopBackground som är ohemult seg att få upp. Argh!

REGEDIT'a bort nyckeln:
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shellex\ContextMenuHandlers\nvcpl-bla-bla

Fick fram den gamla kontrollpanelen i regedit på ett annat vis. Eller vad händer om man tar bort nyckeln som du säger?

Last edited:
Annars kan du ju bara dra videofönstret till skärmen du vill kolla på och sedan trycka upp den i fullskärm. Men visst, det är störigt som fan att dom har tagit bort en så bra funktion!

Gillar dom gamla drivrutinerna mycket bättre..

Annars kan du ju bara dra videofönstret till skärmen du vill kolla på och sedan trycka upp den i fullskärm. Men visst, det är störigt som fan att dom har tagit bort en så bra funktion!

Gillar dom gamla drivrutinerna mycket bättre..

Jo visst det fungerar hyfsat men är det ett 4:3 klipp så anpassas det inte automatisk till en tv med 16:9. :3freak

Synd bara att dom inte fungerar till nyare grafikkort. :(

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back