Full PowerBusa?

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Vid fullt gaspådrag genom växlarna och upp känns det som effekten minskar med ökande varval? Pinsamt om inte bågen ger full effekt! Drar annars våldsamt vi låga varv.

Hört något om att bensinslangen kan ligga i veck under tanken, kan det stämma?

Annat?

Jag läste nånstans att Suzuki har nån effektsänkning i tändmodulen på dom lägsta växlarna ! Jag såg en annons (som jag naturligtvis inte hittar) på ett företag som sålde nån elektronisk manick som man enkelt kopplar in ! Då får man full effekt på alla växlar !
Tror den kostade typ en tusenlapp bara !
Nu är detta säkert inte ditt bekymmer men det tål att tänka på i alla fall ! Mer power åt folket !! :crash

Lennart skrev:
Jag läste nånstans att Suzuki har nån effektsänkning i tändmodulen på dom lägsta växlarna ! Jag såg en annons (som jag naturligtvis inte hittar) på ett företag som sålde nån elektronisk manick som man enkelt kopplar in ! Då får man full effekt på alla växlar !
Nu är detta säkert inte ditt bekymmer men det tål att tänka på i alla fall ! Mer power åt folket !! :crash

Du det pratar om är en s.k. TRE mod. Det som händer är att på 1an - 3an så kapas effekten på topp. För att sen får full effekt på resterade växlar. Den TRE modden gör är att det lurar motorn att tro att 4:an alltid är i och därmed fulleffekt på alla växlar.
Tror att TRE modden går att få fram genom dom flesta Suzuki återförsäljare.
Lycka till. :tummenupp

Hayabusa

Är det en -99 eller -oo? Inte helt ovanligt att bränslefilterna begar igen p.g.a en "felkonstruerad" bränslepump. Rengör HELA bränslesystemet, med spridare har jag för mig att det är 7 olika filter. :)

Tack för tipsen....

Tack, ska börja med filtren (verkar enklast!). Vore ju för bedrövligt om man inte fick ut full effekt :-)

TRE-moden består av ett motstånd på 15kohm, (iallafall på TL-modellerna), betala inte 1000 spänn för en pryl som går på ett par kronor hos ELFA.

Psychobiker skrev:
TRE-moden består av ett motstånd på 15kohm, (iallafall på TL-modellerna), betala inte 1000 spänn för en pryl som går på ett par kronor hos ELFA.

rätt men fel
På busa och gixxer 1000 så har dom satt en hastighetsreglering också, för att få bort den så skall man ha ett motstånd på 5.8K ohm. På övriga som inte har denna hastighetsreglering anvävder man 15K ohm

tjena.

har du testat att göra rent filtrena? gorde det någon skillnad?
jag undrar för jag tycker att jag känner igen problemet men jag lyckades aldrig få bort filtrena på spridarna undrar om du lyckades.

har du någon aning om hur man får bort filtrena som sitter i spridarna för jag lyckas inte med det.

Lennart skrev:

Har för mig att jag sett följande dito hos S-Racing...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...