Fuckverkskonstruktion

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Eftersom det regnar så fick jag lite tid över, 15 meter tryckimpregerat samt lite skruv så har vi ett cykelställ

Bifogat

• 2004_0711_100042AA.JPG
    2004_0711_100042AA.JPG
    70.9 KB · Visningar: 557
  • 2004_0711_100050AA.JPG
    2004_0711_100050AA.JPG
    70.9 KB · Visningar: 460
  • 2004_0711_100109AA.JPG
    2004_0711_100109AA.JPG
    69.1 KB · Visningar: 496
Ser stadigt ut det där. Nu kan du köra rally med hojarna hängande efter bilen. Ska du dra med Barcettan?

Kan du bygga en till?
Är cykelstället så bra så cyklarna står för sig själv när du kört in dem? Så man kan lasta ensam menar jag.

Sätt på framskärm på Da killed Sukka, ser förfärligt ut!

Last edited:
CorbenDallas skrev:
Kan du bygga en till?
Är cykelstället så bra så cyklarna står för sig själv när du kört in dem? Så man kan lasta ensam menar jag.

Sätt på framskärm på Da killed Sukka, ser förfärligt ut!
Javisst jag kan bygga ett för 1000:- eller så kan du få köpa en ritning för 100:-

:D

GSXR1100R skrev:
Eftersom det regnar så fick jag lite tid över, 15 meter tryckimpregerat samt lite skruv så har vi ett cykelställ

Det såg sketfult ut. Skruvar sticker ut. Trät häller aldrig. Dålig konstruktion. Fula plankor. Rostiga spikar... Skulle vilja säga att det inte var något alls som var bra med det där stället. Om du betalar bensinen o bjuder på pocket bike åkning kan jag komma o hämta skrotet o elda upp det nästa påskbrasa.
-e

:kiss :) :)

jorpes skrev:
Det såg sketfult ut. Skruvar sticker ut. Trät häller aldrig. Dålig konstruktion. Fula plankor. Rostiga spikar... Skulle vilja säga att det inte var något alls som var bra med det där stället. Om du betalar bensinen o bjuder på pocket bike åkning kan jag komma o hämta skrotet o elda upp det nästa påskbrasa.
-e

:kiss :) :)
Nu är du Jorpig :lol

GSXR1100R skrev:
Javisst jag kan bygga ett för 1000:- eller så kan du få köpa en ritning för 100:-

:D

Hahaha, du skrev ju du hade tid över, kom igen nu!!
En annan spenderade ju förmiddagen till att bygga en egen. Tog sin tid o det blev ju inte lika snyggt men funtionsdugligt denna säsongen i allafall.
Föresten så svarade du inte på min fråga om cyklarna står för sig själv!

CorbenDallas skrev:
Hahaha, du skrev ju du hade tid över, kom igen nu!!
En annan spenderade ju förmiddagen till att bygga en egen. Tog sin tid o det blev ju inte lika snyggt men funtionsdugligt denna säsongen i allafall.
Föresten så svarade du inte på min fråga om cyklarna står för sig själv!
Dom står av sig själva

GSXR1100R skrev:
Hindrar att hojarna rör sig bakåt
Ja jävlar, nu ser jag ju att de går runt hjulen med. Men spänner du verkligen hojarna över sadeln? Är inte det risky? Finns det inte nån gammal tråd om detta där det bestämdes att allt ska surras i styrhuvet, tror nästan att det blev lag på det eller nåt. En väldigt lokal sporthojdotkåmlag men ändå...

Åter till ämnet: Fint skruvat eller som dom skulle ha sagt "over there", Nicely screwed :tummenupp

Gulsnabbtrajja skrev:
Ja jävlar, nu ser jag ju att de går runt hjulen med. Men spänner du verkligen hojarna över sadeln? Är inte det risky? Finns det inte nån gammal tråd om detta där det bestämdes att allt ska surras i styrhuvet, tror nästan att det blev lag på det eller nåt. En väldigt lokal sporthojdotkåmlag men ändå...

Åter till ämnet: Fint skruvat eller som dom skulle ha sagt "over there", Nicely screwed :tummenupp
Temporär testlastning, numera kör jag med ett spännband mellan hojarna och ett på varsin sida, stabilt sa bull

Gulsnabbtrajja skrev:
Vad har den fula remmen i förgrunden för funktion?

Håller med gulsnabb, gud vilken ful rem du har. När du ändå gjort allt så fult, kunde inte i alla fall remmen varit snygg då?

:7peta

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back