Frugan säger ifrån (Hojköp!)

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil

Last edited:
BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Phil

Du skulle bara ha gjort det. Det är enklare att be om ursäkt än att be om lov.

Edith Piaf: Vad är problemet? Tror hon att du dör automatiskt?

BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

Phil

men så farligt kan det väl ändå inte vara? :va

Usch vad jobbigt det där låter, har hon aldrig åkt hoj eller kanske har dåliga erfarenheter av hojåkning....
Här var det nästan tvärtom när vi köpte busen, vi lånade en polares och efter en kortare tur så säger älsklingen att en sån här skall vi oxå ha :pannkyss
Så inte var jag speciellt svårövertalde inte :D

Men lycka till med ditt stora problem och stå på dig...klart grabben skall ha en hoj :tummenupp

motardnisse skrev:
2126301 Och vilken hobby har hon?

Hästar! Hon hade en häst i många år. Idag äger hon ingen men jag sade för mindre en ett par månader sead att det vore OK att köpa, OM hon fixade nån att fixa stallet etc.

P

Hon borde ha förståelse för dina intressen och behov.
Jag förmodar att hon blir ledsen för att hon är rädd om dig men du kommer ju bara känna dig som en halv människa om du inte får utlopp för det du vill. Fortsätt bearbeta henne...försök med en muta kanske... :rolleyes:

HanneZ skrev:
2126305 Haha, är det fler saker som hon inte tillåter dig att göra?
Ingen kommentar! ;-)

Valpen skrev:
2126315 Hon borde ha förståelse för dina intressen och behov.
Jag förmodar att hon blir ledsen för att hon är rädd om dig men du kommer ju bara känna dig som en halv människa om du inte får utlopp för det du vill. Fortsätt bearbeta henne...försök med en muta kanske... :rolleyes:

Så rätt, jag trodde att vi skulle kunna ha ett vettigt samtal om det, men ej, ut kom en massa "dumma" argument "Kan du inte köpa en ny bil?" "När kommer du att åka?" (vi har två små barn) etc etc

Säg att bensinpriset kommer att stiga som fan nu till sommaren och att hojen kommer att bli ett alternativt transportmedel. Finns ju plats för henne där bak.

Sen behöver du heller inte betala parkering.

Min fru tycker att jg ska vara utan hoj denna sommar!!! Vi ska tflytta till Australien i Höst så hon tycker att jag ska vänta till dess!! Hur ska jag fixa en sommar utan hoj??!! :3freak

Ja dom är ju som dom är tjejer...men jag tycker ändå att du skall stå på dig...viker du dig nu...så vet hon det till nästa gång och då är det något annat som hon sätter sig på tvären för...man skall inte vara elak men inte för snäll heller...måste ju ha ett eget liv....du bråkar väll inte om hon vill köpa ett par asdyra brallor eller en handväska till trotts att ni redan drunknar i sådana?? så det är bara sparka av sig dom rutiga gubbtofflorna och kränga på mc stövlarna igen... :yoparty

Svårt val.... Om min sambo skulle be mig att inte köra hoj så skulle jag nog inte sluta men jag skulle få göra en sjuhelsikes kompromiss.
Men samtidigt förstår jag henne, hur många är det inte som dör varje år på en hoj...
Men samtidigt, varför gå omkring och vara rädd hela tiden? Du kan dö va brusten artär i knoppen eller bli påkörd av ett fyllo vid hemköp. Förklara det för henne och fråga samtidig vad hon kan tänka sig ge upp för din skull.

hjälp henne med hennes intresse (bygg stall och klappa häst), se om du kan bjuda henne på en provtur med din räsermaskin, ta med henne på lite mc aktiviteter så ska du se att det blir ordning på torpet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT