Frontkåpa SV 650S

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Hoj
1997 GSXR750
En härlig vårdag slutade lite olyckligt :rodnar . Dock blev det endast skador på vänstra sidan av kåpan. Resten av hojen klarade sig, förutom växelpinnen och vänstra handtaget.

Behöver lite tips på vart man kan få tag på nya kåpdelar. 2wheeljunkie.com kan inte leverera förrän mitten av juni. Jag lär ju inte ta upp det med försäkringsbolaget då skadan är så pass liten. Det kanske tom går att reperara skadan, fast kåpan har en spricka? Ni kan ju se själva.

Bifogat

• svs.jpg
    svs.jpg
    44.4 KB · Visningar: 121
Aj aj aj, lider med dig grabben.
Hör med någon billackering, dom är jätteduktiga på att reparera plast, Kan väl kosta nån tusenlapp att få det fixat skulle jag tro men det är det värt.
Hur gick det till?

Tack för tipset och medkänslan :) Ska kolla vad en ny kåpa kostar också.

Jag gick omkull i en S-sväng vid en påfart till en rondell. Påfarten var nyasfalterad och ytlagret var en aning oljigt. I den första kurvan gick hojen, rakt ut i gropen. Tappade greppet så framhjulet fortsatte rakt fram. Hastigheten var nog mindre än 40.

PM:a outsider här på forumet, han jobbar ju med plastrep./lackering. Kan ju vara värt att försöka laga kåpan och slippa slänga ut pengar på en ny.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT