Frisläppta

:D
Och så undrar folk varför man inte har någon respekt för
rättsväsendet... :confused:

Det enda snutte och åklagarna klarar av är att fälla fortkörare..
Allt över det så är det bara att lägga ner... :hihi

Nog för att man blir jävligt illa berörd när förövare kommer undan men min tro på rättsväsendet skulle nog sjunka mer om folk dömdes utan riktiga bevis.

Naturligtvis har du rätt i det, det kanske var lite otydligt, jag menade att rättsväsendet
1. Inte klarar av att bevisa något
2. går till domstol med ett mål som är så dåligt byggt
3. tror att ett erkännande i ett mordåtal räcker, det kan ju knappast
vara första gången en domstol underkänner just det.

Gänguppgörelser leder ju sällan till ens åtal, kul att de kom så här långt skulle jag säga! Kolla bara Göteborgarna, de har väl inte åtalat en endaste efter en triljon skottlossningar.

Gänguppgörelser leder ju sällan till ens åtal, kul att de kom så här långt skulle jag säga! Kolla bara Göteborgarna, de har väl inte åtalat en endaste efter en triljon skottlossningar.

Sant, men i Götet är väl mycket pga att ingen vill snacka med polisen. När de lägger ner fall med vittnen och bevis är ju däremot väldigt konstigt.

Nog för att man blir jävligt illa berörd när förövare kommer undan men min tro på rättsväsendet skulle nog sjunka mer om folk dömdes utan riktiga bevis.
Tja, kan man döma Tomas Quick på enbart ett erkännande så...

Sant, men i Götet är väl mycket pga att ingen vill snacka med polisen. När de lägger ner fall med vittnen och bevis är ju däremot väldigt konstigt.

Det var ju ingen som pekade ut han som åklagaren åtalade heller, mer än hans eget erkännande som dessutom inte var särskilt övertygande enligt tidningsuppgifter.

Nu vet alla som träffar på dessa typer att dom inte drar sig för någonting o deras respekt o status har antagligen vuxit enormt bland kriminellagäng. Dom kommer kunna bete sig precis hur som helst o ingen kommer våga vittna mot dom eller anmäla dom, bättre att hålla käften, då kanske man överlever.
Antagligen är varenda förort redan fylld av massa wannabiesungar, som nu har lärt sig hur man kan klara sig undan straff lätt.

Jag tror tingsrätten gjorde rätt denna gång! Det var rena gänguppgörelser och den där Romario var lika oskyldig som ungen som ertappas med handen i kakburken. Tyvärr så fick han dra det längsta strået denna gång.
Han som erkände blev pressad av övriga gängmedlemmar att ta på sig detta, dels för att det ger honom inträde i gänget och dels för att han får status.
Det enda tråkiga i det hela är att 3st minigangsters går fria, det bästa hade varit om de hade blivit fällda alla 3 för mord eller nåt.

OBS: Givetvis är detta endast teorier då jag ej var på plats. Precis som ni andra.

Edit/ Det rör mig inte i ryggen att ingen blev åtalad men jag hoppas bara att polisen kan hålla koll på dessa gangsters medan de får hålla på och döda varandra. Självrensning, snart ger de sig på en högre grupp och då blir de väl utrensade totalt.

Men vi kan lita på att rättssystemet slår ner hårt på Pirate Bay för där handlar det om pengar. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT