Friluftsbyxor med skydd?

• Thread starter Thread starter Awe
  • Start date Start date

Awe

Guest
Hej!

Jag använder mycket Fjällräven äventyrsbyxor i vardagen för att dem är smidiga, bekväma och praktiska. Det vore fint att köra hoj i sådana, men vore ännu bättre om det fanns lite skydd i dem, typ som MC-jeans som är förstärkta av kevlar etc, som Tobacco jeans fast det är friluftsbyxor/äventyrsbyxor. Militärbyxor är oftast starkare och har lite skydd som knäskydd, men jag har ej hittat sådana byxor med kevlar skydd eller liknande. Någons som har en lösning på detta? Typ kevlar underställ eller ngt liknande?

https://www.tobaccomotorwear.com/

Finns det inte någon firma där man kan skicka in sina byxor så stoppar de in skydd i dem? Har för mig jag läst om det men minns inte om det bara var för jeans eller om de tar all byxor kanske. Någon kanske vet vad jag pratar om och kan ge länk.

Finns det inte någon firma där man kan skicka in sina byxor så stoppar de in skydd i dem? Har för mig jag läst om det men minns inte om det bara var för jeans eller om de tar all byxor kanske. Någon kanske vet vad jag pratar om och kan ge länk.

Finns en firma i Finland man kan skicka sina kläder till och sen syr dom i kevlar, aldrig testat själv dock.
https://www.rusteprotection.com

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Varför ?
Är det inte bättre att använda för ändamålet avsedda byxor ?

jag använder själv " friluftsbyxor" ganska ofta, men inte när jag åker hoj ...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti