Framtidsskon är här idag. Nike MAG.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ni som sett Back to the Future 2 kanske la märke till de NIKEskor som Mr.Fox sätter på sig och spänner sig själv.

De finns nu efter 6 års framställning:

http://nikemag.ebay.com/?_trksid=p3286.c0.m567

De kostar ju runt 20.000 - 30.000kr om man har tur.
De allra första skorna som släpptes gick för över 250.000kr.

Tyvärr har de ju inte autosnörningen som har varit rätt eftertraktad, men NIKE säger att dessa kommer lanseras först 2015 - samma år som Doc, Marty och Jennifer åker till i BTTF2.

Intäkterna för dessa endast 1500st. tillgängliga NIKEskor går till Michael J. Fox´s Parkinsonsfond som är störst i världen idag. En fin grej anser jag då det finns förhoppningar om att kunna besegra denna hemska sjukdom.

Jag, och flertalet andra som jag läst om, kommer vänta på de med autosnörning år 2015. Även om de kommer kosta 50.000kr så ska jag ha ett par, men där går verkligen smärtgränsen för mig för vad ett par skor får kosta.

Tilläggas bör ju att skorna är INTE avsedda för vardagligt bruk ens utan mest som en plojgrej.
Skulle de gå sönder så finns det en NIKEhotline att antingen ringa eller maila så man kan få dem servad - tex. batteribyte....

Jag funderade på att köpa de skorna som finns idag, men bilarna är inne på service och nya glasögon för 10tusen måste betalas denna månaden så de kommer lite olägligt för min del :(

Kommer du köpa dig ett par?

Hade man bara haft sånna pengar att lägga på ett par skor så hade jag handlat direCkt!

---Jag, och flertalet andra som jag läst om, kommer vänta på de med autosnörning år 2015. Även om de kommer kosta 50.000kr så ska jag ha ett par, men där går verkligen smärtgränsen för mig för vad ett par skor får kosta.---

50.000kr?! Det får man ju ett par skor hos John Lobb, och då är dom bespoke.

Personligen tycker att den Nikeskon ser ut som något en oengagerad ortopedist slöjdat ihop till en utvecklingstörd med en grav muskelnedsättning i benen.

Du kanske kan spara lite stålar genom att använda kardborrband. :D

Last edited:
Inte ens om jag vore miljardär skulle jag köpa dem då de var så satans fula :zpy

Hade jag haft överflödigt med pengar så hade jag köpt de enbart för att de sponsrar fonden.
Men de har jag inte tyvärr.

Hade jag haft överflödigt med pengar så hade jag köpt de enbart för att de sponsrar fonden.
Men de har jag inte tyvärr.

Budgetvariant:
TIT-NLT-1_280_280.jpg

Tydligen finns det inte så många skofantaster på detta forumet.
Just denna NIKEmag är en mycket efterlängtad sko.
Att saluföra dem på detta viset genom auktion och till helt banala priser sticker i ögonen på många.

Lustigt att en hel del saker man förutspådde från filmen BTTF2 faktiskt inträffat, som XboX Kinect, glasögonTV(floppa rejält), Miami Baseball och en hel del andra grejjer. Och om 4 år också skorna :)

Inte ens om jag vore miljardär skulle jag köpa dem då de var så satans fula :zpy
Skulle jag vara miljardär skulle jag köpa tio par. Bara för att ställa i en glasmonter i mitt sovrum belyst med blått ljus. Och för att det skulle sticka lite i ögonen på alla som inte har råd. :brynad

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti