Framlyse på cross?

JohanE

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 600, TM Racing 250cc
Förra ägaren till crossen (TM 250cc -95) satte dit framlyse för att det tydligen behövdes för att få köra på banan i Strängnäs, även fast han inte kopplade in det.
Går det att få det att lysa? Vore ju fint när jag ändå har ett lyse där. Tänkte inte ha bakljus, blinkers eller nåt sånt, bara få igång framlyset.
Räcker det att dra någon kabel eller måste man köpa en massa olika elkomponenter?

Brännström skrev:
Du måste ha en tändplatta med ljusspole,jag har ett SEM tändsystem med ljusspole på min kawa 250.

Ok! Lär väl vara rätt onödigt dyrt för att få ett lyse, om man inte får tag på begagnat.

Ska du ha fungerande lyse så måste du byta svänghjul och tändsystem. I ditt fall så kan du ta ett komplett system ifrån en TM250E (tror den heter så) Enduro modellen. Men du kan inte bara ta laddning ifrån en cross. Vill du göra en lite snabbare och billigare variant så köper du en batterihållare ifrån TM`s 4-taktare och slänger i ett batteri och tar laddning ifrån den då kan du ha lyse. Om du ska köpa ett elsystem så köp inte ett SEMför dom fungerar inget vidare

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti