Var på väg hem från jobbet förra veckan på min Fzr600 -91. Hojen började kännas väldigt "orolig" efter ett tag. Ostabil och ville inte riktigt dit jag ville så jag stannade vid en parkeringsficka och kände på framhjulet. Det glappade jättemycket! Allt såg ut att sitta fast så jag tog mig sakta hem (bara några 100 meter kvar). Pallade upp hojen och gick och la mig
. Idag gick jag och brorsan ner och skulle kolla lite. Han höll i och jag kände och klämde. Kände ingenting! Ställde ner den på golvet och kände lite. När brorsan håller in frambromsen är det ett tydligt glapp i framhjulet. Inte fram och tillbaka utan i "rullriktning" framåt och bakåt(? ah vet inte hur jag ska förklara riktigt) känns inte alls när jag inte bromsar men då gungar ju hela hojen istället. jag har absolut ingen aning vad det kan vara men om det vore lagret så borde det väll inte glappa när man bromsar? eller?
kännt på gafflarna oxå och stylagret verkar sjysst. om det är nån som har en aning eller varit med om detta så svara snälla, håller på att överhetta hjärnan!