Framgaffen/bestyckning.

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
Hallå hallå, har nydligen köppt mig en aprilia rs 125a. Tog bort framhjulet för o kolla vad det var som va fel med att inte hastighetsmätaren vill funka, då ja märker att ena gafelbenet (det högra) helt saknar fjäder i sig. Så jag undrar helt änkelt vart jag ska vända mig för att få tag på en sådan. Vart inne på AVA-MC men dem kunde inte hitta någon på sina sprängskisser.

Sedan har jag ett problem till.
Det sitter en helt ny 154cc cylle o massa annat samt en 34mm Dellorto förgasare på, o den går surt som satan. Undrar om någon som har samma trim på hojen skulle kunna säga vad dem ligger på för storlek i munstycke, så man har något o utgå ifårn.

Mvh// zponka

Hallå hallå, har nydligen köppt mig en aprilia rs 125a. Tog bort framhjulet för o kolla vad det var som va fel med att inte hastighetsmätaren vill funka, då ja märker att ena gafelbenet (det högra) helt saknar fjäder i sig. Så jag undrar helt änkelt vart jag ska vända mig för att få tag på en sådan. Vart inne på AVA-MC men dem kunde inte hitta någon på sina sprängskisser.

Sedan har jag ett problem till.
Det sitter en helt ny 154cc cylle o massa annat samt en 34mm Dellorto förgasare på, o den går surt som satan. Undrar om någon som har samma trim på hojen skulle kunna säga vad dem ligger på för storlek i munstycke, så man har något o utgå ifårn.

Mvh// zponka

Angående fjädringen kan du kolla denna sidan

http://www.geiwiz.de/shop/catalog/index.php?cPath=2_293_295&special-catalogue-aprilia&RS-125

Annars kan du maila starol.se för dem håller på med aprilia också

Angående förgasare så får man testa sig fram, vad har du för munstycke nu?

Hur ser tändstiftet ut?

Angående fjädringen kan du kolla denna sidan

http://www.geiwiz.de/shop/catalog/index.php?cPath=2_293_295&special-catalogue-aprilia&RS-125

Annars kan du maila starol.se för dem håller på med aprilia också

Angående förgasare så får man testa sig fram, vad har du för munstycke nu?

Hur ser tändstiftet ut?

Efterssom den går surt så är tändstiftet svart. vilket tyder på att han har för stort munstycke i.

Åk å köp ett tiotal munstycken och prova dej neråt.

...då ja märker att ena gafelbenet (det högra) helt saknar fjäder i sig. Så jag undrar helt änkelt vart jag ska vända mig för att få tag på en sådan. Vart inne på AVA-MC men dem kunde inte hitta någon på sina sprängskisser...

Mvh// zponka

Om jag inte minns helt fel beror det på att det skall vara så.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back