framgaffelpuckar

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Sett det på ett par motarder men aldrig på en fighter eller sporthoj. Finns det till ex. gixxer k3 eller måste man klura ut nå eget?

Hur fäster man dem genom gaffel? pinnbult eller?

får väl göra det, för hittar inget när jag säker :S

bikeshop.se hade för 520kr

Last edited:
Skateboardhjul och gängstång:tummenupp :yoparty

Skateboardhjul och gängstång:tummenupp :yoparty

Funderade på det förra vintern, men kom i underfund med att det ska vara nån sorts hårdplast som glider än ex. skateboard däck som är mer gummiliknande och greppar. För grepper det kan det ge stora skador.

Ska se ifall jag kan komma på nå eget med biltmeas styrändar och gängstång. :tummenupp

Funderade på det förra vintern, men kom i underfund med att det ska vara nån sorts hårdplast som glider än ex. skateboard däck som är mer gummiliknande och greppar. För grepper det kan det ge stora skador.

Ska se ifall jag kan komma på nå eget med biltmeas styrändar och gängstång. :tummenupp
Det finns ju olika skateboard-hjul också, det borde ju finnas Lidl-varianter av bakelit kan man tycka? :va Annars är det delrin-stänger du ska leta efter, bla det man gör kraschpuckar av :tummenupp

Jo det är klart, men inte varje dag lidl säljer skateboards. Sedan lär de ta 199kr för en skateboard. Styrändarna kostar 99kr på bitlema sen behövs det kanske två brickor på bauhouse och en gängstång. vi säger 150kr + lite arbete själv.

Jo det är klart, men inte varje dag lidl säljer skateboards. Sedan lär de ta 199kr för en skateboard. Styrändarna kostar 99kr på bitlema sen behövs det kanske två brickor på bauhouse och en gängstång. vi säger 150kr + lite arbete själv.

Du ser det som helt omöjligt att kunna köpa lösa hjul?

Du ser det som helt omöjligt att kunna köpa lösa hjul?

Självklart inte, men inget lidl säljer varje dag. och köpa lösa hjul nån annanstans är bara glömma. Varför köpa lösa hjul för ex. 149-199kr st på valfritt ställe när man kan köpa styrpuckar/ändar på biltema för 99kr.

Kommer ändå behöva köpa gängstång och mecka lite med skiten för att det ska passa oavsett om jag köper skateboard hjul eller styrpuckarna/ändarna på biltema.

Mitonga har RG, jag har köpt där. Plasten som ofta används är Delrin. Går att köpa bult bitar i olia färger hos dom flesta plastföretag så man kan enkelt göra egna om man har tillgång till svarv.

Tex

http://www.plastica.se/POM1.htm

om man bor i Stockholm. Brukar alltid vara hjälpsamma.

Last edited:
Mitonga har RG, jag har köpt där. Plasten som ofta används är Delrin. Går att köpa bult bitar i olia färger hos dom flesta plastföretag så man kan enkelt göra egna om man har tillgång till svarv.

svarv har man inte :( hade gärna velat ha då det finns en massa kul att tillverka.

Självklart inte, men inget lidl säljer varje dag. och köpa lösa hjul nån annanstans är bara glömma. Varför köpa lösa hjul för ex. 149-199kr st på valfritt ställe när man kan köpa styrpuckar/ändar på biltema för 99kr.

Kommer ändå behöva köpa gängstång och mecka lite med skiten för att det ska passa oavsett om jag köper skateboard hjul eller styrpuckarna/ändarna på biltema.

Släpp Lidl någongång ok:gnissla

Jag lät en liten mekanisk verkstad i södra Sthlm tillverka 2 st delrin puckar + en pinne/motorfäste i rostfritt med gängade ändor.

Kostade kanske 500,- och de blev som jag villa ha dem, dvs en exakt kopia av en tillverkares dyra dito.

Bifogat

• Krashpuckar 2.jpg
    Krashpuckar 2.jpg
    149.8 KB · Visningar: 86
Men vad gör dom för nytta? Ser det coolt ut?
Jag har vurpat massor och aldrig skrapat upp framgaffeln. Motard kan jag tänka mig men på en r4 så är ju motorn så bred att den tar i innan hjulmuttrar och gaffel.

Men vad gör dom för nytta? Ser det coolt ut?
Jag har vurpat massor och aldrig skrapat upp framgaffeln. Motard kan jag tänka mig men på en r4 så är ju motorn så bred att den tar i innan hjulmuttrar och gaffel.

Det bildar ju en bättre o längre distans mellan vägen och hojens dyra delar så om man råkar lägga den så kanske det inte blir så farliga skador. En billig säkerhet helt enkelt.

Jag ska sätta såna på min TLs nu när jag bygger om den till fighter i vinter. Inte för att jag kommer att stunta utan för att jag helt enkelt är värdelös på att köra och därför kan de vara bra att ha :tungan

Jag köpte mina från ebay, blev inklusive frakt 270-280 kronor eller ngt sånt.

Exempel till din hoj: http://cgi.ebay.co.uk/Suzuki-GSXR-K...14&_trkparms=72:1301|66:2|65:12|39:1|240:1318

/Ralf

Ah kanon bra :) helt okej pris också.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage