Frambroms, CRF

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Börjar bli desperat i mitt letande efter frambroms till min CRF.
Jag har en Brembo PR16 radialpump som jag gillar & gärna fortsätter använda.

Motomaster
Race-kittet. Relativt billigt, men bra? Vad har ni som kör med det för synpunkter & vad använder ni för pump? Misstänker att min brembo ev. blir väl stor?

ISR
Visst, skit bra grejer ...när dom funkar. Men gör dom det? Har dom löst problemen dom haft tidigare år? Kan tänka mig att min pump skulle lira fint med oket.

Beringer
Oxå bra grejer. Litet minus då jag inte får ngn nytta av min talonskiva som jag tänkte ha i reserv. Osäker på hur min pump skulle lira med oket?

Brembo
Ja tack. Men åt helvete för dyrt.

Fler förslag, synpunkter eller erfarenheter?

Barrett skrev:
Börjar bli desperat i mitt letande efter frambroms till min CRF.
Jag har en Brembo PR16 radialpump som jag gillar & gärna fortsätter använda.

Motomaster
Race-kittet. Relativt billigt, men bra? Vad har ni som kör med det för synpunkter & vad använder ni för pump? Misstänker att min brembo ev. blir väl stor?

ISR
Visst, skit bra grejer ...när dom funkar. Men gör dom det? Har dom löst problemen dom haft tidigare år? Kan tänka mig att min pump skulle lira fint med oket.

Beringer
Oxå bra grejer. Litet minus då jag inte får ngn nytta av min talonskiva som jag tänkte ha i reserv. Osäker på hur min pump skulle lira med oket?

Brembo
Ja tack. Men åt helvete för dyrt.

Fler förslag, synpunkter eller erfarenheter?
Magura överlägset.

Bifogat

• Magura.JPG
    Magura.JPG
    35.4 KB · Visningar: 89
Fick jag välja fritt skulle det bli AP Racing, men jag har ingen aning om vart man köper det eller vad det kostar. :)
MotoMaster verkar väldigt likt Beringers lilla fyrkolvsok, beläggen är iaf samma och isf är nog din pump för stor, jag hade stora KTM pumpen till det Beringer oket förra året och det var inget vidare alls..
Jag tror att bäst för pengarna blir det om du hittar Beringers sexkolvsok som KTM och Husaberg hade 04, det blir säkert skitbra tillsammans med din pump. Sen kan du väl tillverka en okadapter som gör att du kan använda din 320-skiva om du hellre vill det.

Undra om de märker att det fattas ett ok på verten...kjöppa billigt!bra pris va?
Honda färg o allt :hihi

Bifogat

• ok.jpg
    ok.jpg
    46.5 KB · Visningar: 75
RookieSM skrev:
Fick jag välja fritt skulle det bli AP Racing, men jag har ingen aning om vart man köper det eller vad det kostar. :)
MotoMaster verkar väldigt likt Beringers lilla fyrkolvsok, beläggen är iaf samma och isf är nog din pump för stor, jag hade stora KTM pumpen till det Beringer oket förra året och det var inget vidare alls..
Jag tror att bäst för pengarna blir det om du hittar Beringers sexkolvsok som KTM och Husaberg hade 04, det blir säkert skitbra tillsammans med din pump. Sen kan du väl tillverka en okadapter som gör att du kan använda din 320-skiva om du hellre vill det.

Håller med. Hade jag haft 12 lök över hade det nog oxå blivit AP för mig. Men jag tog inte ens upp dom pga att dom ligger utanför min budjet.

Testade just min pump på ett 4-kolvs beringer ok på KTMen i våras. Kan bara instämma med att det inte va ngn hit.

rejser skrev:
Undra om de märker att det fattas ett ok på verten...kjöppa billigt!bra pris va?
Honda färg o allt :hihi

Klart dom inte gör! Fast detdära är ju till en WP-gaffel o passar således inte någe vidare på min. Vill ju inte fippla med ok-adaptrar på dom oken.

Vem tar in Beringer i Sverige egentligen?

Folket skrev:
Magura överlägset.

Ser billigt ut :rolleyes:

Barrett skrev:
Klart dom inte gör! Fast detdära är ju till en WP-gaffel o passar således inte någe vidare på min. Vill ju inte fippla med ok-adaptrar på dom oken.

Vem tar in Beringer i Sverige egentligen?

Visserligen är det en Öhlinsgaffel och skivan passar till Honda men jag vet faktiskt inte vad oket är gjort för.

www.sunbike.se har Beringer prylar.

Back