Fraktsätt av hojen?

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Kan man frakta hojen 50mil liggandes om man har mjuka kuddar under hojen, skulle någe ta stryck eller skulle olja och annan vätska rinna ur på någe sätt?

Sen har jag några extra frågor från en riktig amatör :3freak

Vad för kläder skulle ni reka i 40+ väder. Skinnställ tänker jag inte ta på mig iallafall, körning kommer ske mest i stan.

Har endast kört 125cc scooter innan och är inte alltför proffsig vad det gäller motorcyklar men är det svårt att åka på slangen med en KTM 640 som första riktiga hoj. Finns det några tipps på hur man enklast lär sig det?

Hoppas ni har översende med mina :kocko frågor

Last edited:
Varför ska du lägga hojen ner? Är väl bättre att spänna fast den stående med hjälp av spännband...

erik skrev:
Varför ska du lägga hojen ner? Är väl bättre att spänna fast den stående med hjälp av spännband...

Bilen som ska frakta den ser ut så här går det att ha den stående på denna?

Bifogat

• 1 556.JPG
    1 556.JPG
    95.5 KB · Visningar: 65
Jag slår vad om att jag kan få upp TRE såna hojar som du har o spänna fast dom stående på din bil.

Jag skulle kört i crossbyxor, saftyväst, crosstövlar o hanskar.

snakerider skrev:
Kan man frakta hojen 50mil liggandes om man har mjuka kuddar under hojen, skulle någe ta stryck eller skulle olja och annan vätska rinna ur på någe sätt?

Har endast kört 125cc scooter innan och är inte alltför proffsig vad det gäller motorcyklar men är det svårt att åka på slangen med en KTM 640 som första riktiga hoj. Finns det några tipps på hur man enklast lär sig det?

1: Varför skulle du lägga ner den? Bättre att ha den stående!

2: Nej de är det inte! Ett tips prova kör på 2:a istället för 1:a för en ev snällare uppgång för framhjulet + att du inte blir vettskrämd första gångerna!
Utnyttja framgaffelns retur så brukar det gå smidigare!

snakerider skrev:
Bilen som ska frakta den ser ut så här går det att ha den stående på denna?

Inga problem att ha den ståendes på den. Bara att spänna mot framstammen på flaket, det är inte fel att surra så den står med framhjulet i ett av hörnen.

snakerider skrev:

Sen har jag några extra frågor från en riktig amatör :3freak

Vad för kläder skulle ni reka i 40+ väder. Skinnställ tänker jag inte ta på mig iallafall, körning kommer ske mest i stan.

Hoppas ni har översende med mina :kocko frågor
Typ så här......glöm inte att spänna ett band runt bakhjulet så att du slipper få hojen på taket om du gör en tvärnit :huvet

Bifogat

• k.JPG
    k.JPG
    4.3 KB · Visningar: 112
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden