Frakta bil...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Försöker hjälpa en polare att frakta hem hans rasade Audi TT från Ängelholm.

Efter en rasad vevstake och kostnadsförslag på 70lök tänkte jag att han behöver all hjälp han kan få...

Alternativen är väl

* biltrailer och stor dragbil - graden av olaglighet kan variera med KK-behörighet och storlek på dragbil...

* köpa transporttjänst av nåt transportföretag - dyrast (troligen) men enkelt...

* hyra/låna mindre biltransport och köra själv - olagligt (troligen) om man inte har C-kort...

Nån som har tips/idéer ???

Två dåliga förslag - bilen ska fraktas hem till Örebro.

Ni vet var ni är och skriver eller?

Ni vet var ni är och skriver eller?

Förstår inte hur det skulle ha nån betydelse för att ge ett förslag.

Förutsätter att det är en helt vanlig orginal TT...
Själv skulle jag antingen köpa en motor från skroten och låta en firma i Ängelhom sätta i den.
Alternativt första förslaget att sälja den till någon hempulare.

Ber om ursäkt att jag än en gång skrev i er privata tråd

Förstår inte hur det skulle ha nån betydelse för att ge ett förslag.

Förutsätter att det är en helt vanlig orginal TT...
Själv skulle jag antingen köpa en motor från skroten och låta en firma i Ängelhom sätta i den.
Alternativt första förslaget att sälja den till någon hempulare.

Ber om ursäkt att jag än en gång skrev i er privata tråd
Det är ingen privat tråd, tänkte att ni inte noterat att det främst handlar om en transport på 40mil enkel resa ;)

225hk varianten är det så inte HELT vanlig, lite chippad utöver det. Orsaken till att den ska hem är helt enkelt att alla jobb de kan göra i Ängeholm kan han/vi få gjorda på hemmaplan mycket billigare - därav behovet av att frakta hem den så billigt/smidigt som möjligt. Det lät kanske som jag hade taggarna utåt ser jag nu, var inte meningen :pannkyss

Bogsera? :hihi

Nä seriöst, vad väger en TT? Med ett BE-kort måste man väl kunna dra hem den på en biltrailer efter ganska många bilmodeller?

F.ö. så påminner det hela om en liten incident med Stefan och hans Retta för nåt år sen :rofl

Vad är speciellt med motorn?
Skruva i en ny.
Gamla i skuffen.
Flytta över Hyperthrusten (eller vad det är) i lugn och ro.
Det ÄR både billigare och enklare att byta motor än att städa upp efter en rasad stake.

Skall du nödvändigtvis ha hem hårfrisörskeräsern, så tycker inte jag att 40 mil är några problem att bogsera, med rätt dragbil (tung TD) och bogserstång.
Kör på en vardagsnatt.
För att hålla ljus i bilen vid sådana tilltag, har jag kopplat en kabel mellan släpvagnskontakten och batteriet.
Kan behövas kralligare säkring.

Nu har det löst sig - tack SH :tummenupp

TT = tjejbil --> astung.. +släp+dragbil så klarar de inte maxvikten... Om man nu bryr sig om att det ska vara lagligt..

TT = tjejbil --> astung.. +släp+dragbil så klarar de inte maxvikten... Om man nu bryr sig om att det ska vara lagligt..

225hk + BSR / Quattro -> ca 1560kg och 270hästar. Inte riktigt tjejbil va (även om jag ser vad du menar lite grand)?!

Med rätt förare (KK) + rätt bil + rätt släp löste det sig finfint :)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back