Frakt från södra Sverige

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Tjenare
Jag hade tänkt frakta hem en R1 från Karlskoga (ligger 3mil från Örebro) och funderar lite på bra och billiga alternativ att frakta hem hojen på.
Har tagit kontakt med bussgods och fått höra att det kostar ca 2000kr beroende på hur mycket plats hojen egentligen tar.

Det jag undar över är om ni har något tips på bra och billiga fraktbolag.

Hojens mått enligt användarhandboken är
längd: 2.035m
bredd: 0.695m
höjd: 1.095m
alltså tot kubik: 1.55m3

Mvh Johan

Tjenare
Jag hade tänkt frakta hem en R1 från Karlskoga (ligger 3mil från Örebro) och funderar lite på bra och billiga alternativ att frakta hem hojen på.
Har tagit kontakt med bussgods och fått höra att det kostar ca 2000kr beroende på hur mycket plats hojen egentligen tar.

Det jag undar över är om ni har något tips på bra och billiga fraktbolag.

Hojens mått enligt användarhandboken är
längd: 2.035m
bredd: 0.695m
höjd: 1.095m
alltså tot kubik: 1.55m3

Mvh Johan

Vad jag vet så räknar dom flakmeter så det är ju då 2.1m x 0.8m om du ska höra med ngn flyttfimar/spedition.

Ring runt till alla bolag i trakten och glöm inte bort dom mindre, brukar vara ganska lätt att hitta ngn som man kan prata med.

Prova ringa till luleå allfrakt och hör vad dom ska ha...kommer tyvärr inte ihåg nummret.

Jag åker ju ner te spanien i mars, kommer hem mot slutet av mars, iofs landar vi i sthlm men det kan ju hända att man ska förbi örebro ändå. Är det stress på att ta upp hojjen?

Jag tog hem min Hornet från malmö till piteå med lastbil, gick på 1000kr, den fraktades på 2 st eur-pallar gick mycket bra.

Ring runt och kolla lite priser. bara han som säljer hojen sätter fast den ordentligt.

Det blir bussgods och den kommer hem om nån vecka =PPP. Nu måste jag sälja cbren till sommaren, Gissa om man är fattig som student när man äger två hojjar =)

Jepp en R1 -98 med ca 2700mil på mätaren. Köpte den för en billig peng då den är lite klotad. En kompis som klotade, inga större skador egentligen förutom trasiga kåpor men jag har redan alla nya delar så det är egentligen bara att plocka ihop den igen :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti