Från Vista-HD till XP - psw breaking!?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
En kompis har bett mig att kopiera en masas filmer och bilder från en dator han har. Operativsystemet är mos och jag har inte laddaren heller. Har därför kopplat in HD'n från denna dator till min dator. Disken jag ska kopiera från har Vista och jag kör XP. Jag ser HD'n och även hans katalog i Document & settings MEN jag kommer inte åt hans katalog. När jag kikar på den i Total Commander frågar den efter lösenord. I Utforskaren får jag bara felmeddelande [Access denied]. Någon som har en bättre lösning?

Att starta datorn med HD'n i är inte att tänka på då jag inte har någon laddare.

Bra program som löser biffen vore najs!

EDIT: Det var visst XP på den andra datorn oxå. MEN han hade lösenord på grejjerna. Jag vill gå runt det på nåt sätt.

EDIT 2: Jag är admin på datorn jag sitter på.

Last edited:
Slanga hem en live-skiva av t.ex ubuntu och starta din dator med den. Kopiera sedan gladligen över allt du behöver mellan dina diskar och slipp pyttemjuks rent ut sagt fjolliga och patetiska försök till "skydd" :dummer

Eller om du vill vara lite tråkig och fixa i windows lite snabbare, kolla här http://www.indefual.ca/?p=62

Last edited:
Ubuntu var jag nääära att ta hem MEN Programmet GetDataBack fixade biffen åt mig. Tog över en timme med det progget men då fick kärringen lite fredagsmiddag i mitt sällskap istället ;)

Tack ändå för hjälpen!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...