Från min barndoms dagar, hockeybilder

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hittade en pärm med gamla hockeybilder ute hos mina föräldrar idag och tänkte höra vad man ska göra med dem.
Jag skäms att säga att jag har samlat på dem men till mitt försvar så var jag bara 11-12 år gammal (max 13 skulle jag tro) och då hade man tydligen inget liv.
Jag hade tonvis med hockeybilder ett tag, 5-6 pärmar fulla men då man tröttnade fort på skiten så behöll jag bara de "dyraste" i en pärm och gav bort resten. Tänkte spara dem till framtiden, man vet ju aldrig om de blir värdefulla eller ej.
Med tanke på att jag såg en likadan av mina bilder gå för 250:- så kanske det finns en marknad för dem :gnissla
Vart vänder man sig när man ska värdera sånt skit? Det fanns tidningar för det förr, finns väl fortfarande, men något smidigare sätt måste ju finnas nu när vi är uppkopplade och allt? Hittade en auktions-site med bla hockeybilder men inget att värdera dem mot.
Tänkte att man kunde sälja alla om man får mer än några hundra för hela pärmen och sedan satsa allt på en högrisk-aktie eller dylikt, bara för skojs skull. Sen se vad det är värt om några år eller så :hihi

Så, finns det inte fler "hockeybilds-nördar" där ute?

Det blir väl som polaren som hade en pärm med skitgamla och "dyra" frimärken enligt honom. När vi var i sthlm så gick han för att få dem värderade, det tog ca 1 minut och gubben sa att han kunde få 300:- för hela pärmen :brinnerup
Till saken hör att han hade ett shilling banco som han visste var värt rätt mycket, så antagligen försökte gubbfan blåsa honom rätt rejält :hihi

jättelångtext[/QUOTE skrev:
Jag har också massa hockeybilder.
Kollade upp dem för nått år sedan på nätet, (kommer ej ihåg adressen)
Jag har typ bara "jättehäftiga superduper värdefulla bilder"
Men de var knappt värt ett skit då.

Men lycka till.
Berätta gärna hur det går

hehe, säg inte så där :D Här sitter man och hoppas ju.... eller inte.
Ähh, i värsta fall får man vänta 40 år till innan man kan börja hoppas.

Dee_cati skrev:
2187231 hehe, säg inte så där :D Här sitter man och hoppas ju.... eller inte.
Ähh, i värsta fall får man vänta 40 år till innan man kan börja hoppas.

Jag samlade på kapsyler när jag var liten, sorterade och räknade allihop och gjorde en fin lista. Tror jag hade uppemot 4000, snacka om att inte ha nåt liv :3freak. Hoppades ju även att det skull bli kapsylbrist i framtiden så jag ville ju såklart spara på skiten och tjäna feta pengar :hihi . Som tur var så var far min vettigare än mig och vi slängde till slut skiten som låg i 3 Icakassar :rolleyes:.

Pinky skrev:
2187246 Jag samlade på kapsyler när jag var liten, sorterade och räknade allihop och gjorde en fin lista. Tror jag hade uppemot 4000, snacka om att inte ha nåt liv :3freak. Hoppades ju även att det skull bli kapsylbrist i framtiden så jag ville ju såklart spara på skiten och tjäna feta pengar :hihi . Som tur var så var far min vettigare än mig och vi slängde till slut skiten som låg i 3 Icakassar :rolleyes:.

Hahaha, det är ju värre än mig! Kapsyler liksom, vad tänkte du på? :hihi
En gammal klasskompis pappa hade sparat alla BigPack-lådor (glass ni vet, 2liter) så länge han kunde minnas, de hade ett fint lager i garaget. Till och med sorterat i färg! Han hoppades på att de skulle börja ta pant på dem :huvet

Minns när man fick Wayne Gretzky i ett paket. Slår vad om man blev gladare för det kortet än om man vunnit 1000kr på triss. :dummer

Har som alla andra samlat på skiten. Fick faktiskt en hockeybild som antagligen va värd en massa iom att jag fick ett "schysst" byte av den lokala hockebildssäljaren (blåst mao)...

Vi satt också och bytte hockeybilder i skolan. Jag vet inte om jag har några kvar, isåfall ligger de väl i någon låda hemma hos mamma o pappa.
Vilka tider :)

Fan hockeykort var renarama grupptrycket! Så minns jag det iaf :)
Slutade med allt som heter hockey och började åka skateboard istället..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph