Harmon Rabb skrev:
Tror inte det är aktuellt med import från USA. Kan man verkligen tjäna på det om man köper något för så lite som runt 25 000 kr?
Klart du kan tjäna en hel del på det, men det brukar vara väldigt mycket jobb med att få den reggad i Sverige.
Det är svårt att hitta fina skotrar för 25k.. Men om jag var du så hade jag kollat upp följande skotrar.
Ski-Doo MXZ 583
Kom ´96, men har man tur kan man få en ´97a för strax över 25..
En av Ski-doos skottsäkraste motorer. Vi hade en summit 583 -95, som gick 900 mil UTAN att vi rörde nånting. Bara tankade och gasade. Inga missljud. Sen sålde vi den...
Bra att veta är att det sitter renoveringsbara dämpare (HPG) på MXZ:an. Att renovera dämparna kostar ett par hundringar men gör stooor skillnad!
Polaris XC 600
Inte det modernaste utseendet, men bra chassie. Stark motor.
99/00 kom den i ny förpackning och hyllades av pressen..dock så var det egentligen samma skoter som 97/98, men annat utseende..
Yamaha Vmax 500 (600?) -97
Lustigt nog finns det inte en enda på blocket.. Men det här tror jag ändå kan vara skotern för dig. Borde vara rätt pris, pigg motor, toklättkörd att köra. Alla i familjen kan sätta sig på och dra iväg som fan utan problem, kort sagt. Skidorna ligger i backen efter leden, samt väldigt stabil i luften. Något mjuka dämpare kanske, men för (ursäkta uttrycket) "söndagsåkaren" så är det nog inga bekymmer.
Ser lika dan ut (förutom färgsättning) som Yamaha gjorde ända fram till 02, dvs fräscht utseende.
Lycka till!
Edit: Bra att veta: Kolla inte på milmätarn när du kollar in skotern. Kolla på skicket! En normal skotermänniska åker minst 100 mil per säsong. Själv så åker jag minst det x3...
Ändå så hittar man många skotrar från typ 95-nutid med endast 300-400 mil på mätaren... Dvs, att skruva ur mätaren på en skoter är väldigt, väldigt vanligt.