Frågor om GSXR750-85 & GSX1100R-86

larsat

turbo
Gick med
25 Sep 2005
Ort
MantorpPark
Hoj
GSX750ES -83 snart bes? GSX1100R -86/92 snart nerplockad?
Hej, jag undrar vad det sitter för förgasare på dessa modeller
samt om det är glidlager eller rullager i motorerna?

även intresserad av va de sitter för gasare på lite nyare modeller, om det är samma på lite nyare osv?

nån som kan hjälpa mig?
 
På GSXR750-85 sitter det iaf flatslide förgasare, på nyare årsmodeller sitter det vakumförgasare.
 
Hitta ett inlägg: "Original sitter det Mikuni CV34:or på 1100R 86-88."
det är inte samma på 750R-85 alltså? Hur stora är dom?
 
Hitta ett inlägg: "Original sitter det Mikuni CV34:or på 1100R 86-88."
det är inte samma på 750R-85 alltså? Hur stora är dom?

Nää, att det inte är samma storlek på en 1100 som på en 750 är rätt naturligt.
Jag har fär mig att det är Mikuni VM29 som sitter på GSXR750-85.
 
ok, e dom alltså 29mm invändigt & 34orna är väll 34mm invändigt sen finns de CV40 på lite nyare 1100R eller hur?

e dom ungefär lika stora utvändigt ungefär så man kan få plats med CV34or på en 750R istället? själva filterboxen & det ska jag inte ha kvar isåfall, bara det inte tar i ramen eller något annat..?

Nån som vet nått om lagren, antar det är glidlager till alla vevstakar men att ramlagren är rullager på vissa & glidlager på vissa, eller hur ser motorerna ut?

Jag hade tänkt överladda en 1100 -86a från början & har munstycken till CV34or alltså, men nu e ja mer sugen på en 750R eftersom dom är lättare & billigare och jag väger inte så mycket, vill ha en smidig hojj.. ska inte ladda så mycket men tänkte byta förgasare, porta toppen lite så man får lite fart på den ändå..
 
Alla R motorerna har glidlager på både vev och ramlager, smidd vev oxo.

750 '85 har flatslide, osäker på '86 och '87, '88 framåt har CV, dvs vaccum förgasare...till 99 % säker.

1100 har 34 mm CV '88 (fina för turbo med sina 4 skruvar till trottellocket), '89 och '90 har CV 36 med ovala anslutningar mot luftburken, '91 och '92 har CV 40, OBS på UK modellerna.
 
ok tack för hjälpen, blir nog att försöka skaffa ett par CV34or då, om nån har hojta till!
 
Hej, jag har kommit på en till fråga nu gällande dessa hojar,
är det någon som vet om det är likadan swing på dom?
Har nämligen möjlighet köpa en 1100 swing nu, men vet ju inte om den passar på 750in?
Var tänkt jag skulle förlänga den isåfall och behålla orginal.

Om ni vet, vore det bra med en snabbt svar!!
MVH
 
Har fler frågor, vad sitter för CV förgasare på nyare 750R t.ex. 88-89?
Ska tydligen finnas CV34or på andra 1100'or förutom R modellerna, typ E, EF, ES? är det precis samma förgasare som på R'en?
MVH
 
Ännu fler frågor, jag hittade några CV34or men de var tydligen från en 1100ES, så jag ringde till mc-shoppen och dom sa att det är samma förgsarkropp men inte samma innehåll, att munstyckena skiljer e ju skitsamma, ja har redan munstycken, men han påstod att även trottlar & trottelfjädrar skiljer, jag fattar inte varför det finns olika trottlar, vad har dom för funktion mer än att lyftas av flödet? skulle vara mer troligt om det fanns olika nålar.
Om dom har den funktionen som jag tror så finns det väll även en trottelnål?
Kan nån förklara lite mer funktionen?
Jag har överladdat vakumförgasare innan, dom har haft en nålventil (för soppan in i flottörhus) en trottel med membran i ovankant, och en nål och ett nålsäte. Inga övriga munstycken.
Till CV34 finns ju både lågfartsmunstycken och högfartsmunstycken, men de har ingenting med nålsätet att göra, eller är högfartsmunstycket & nålsäte samma sak?
Just nu mycket förvirrad. :(
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top