Frågor om framhjul på Dominator

rkas

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2011
Hoj
Honda NX650 Dominator
Har två funderingar om framhjul på min Honda NX650 Dominator.
Första är varför det småvobblar där fram ibland? Känns ibland i högre hastigheter (typ 120+ (ja det är ganska snabbt för en domi :P)), i svängar ibland och ibland har hojjen även "vobblat" till som bara fan när framhjulet lättar i typ fartgupp o så. Ibland känns det dock inte alls o jag kan hoppa, flyga, gäsa o svänga hur som helst utan att framhjulet gör nånting spektaulärt alls. O på det funderar jag på om inte framdäcket är lite flumigt slitet också?. Nobbarna i mitten är typ sneslitna innåt o lite mera i hojjens färdriktning så att säga. Är det normalt o har det nåt med vobblandet att göra? Vobblet började för övrigt i somras har jag för mig om efter att jag hade lossat framhjulet av nån anledning o sen satt fast det igen. Hm hm?

Andra frågan är; är det nån som vet vad för fälgar som passar rakt på där fram? Skulle gärna vilja ha en 19"are därframme från typ Honda SLR (som jag vet ska passa rakt på), men eftersom det inte är så lätt att hitta funderar jag på att leta nåt annat i antingen samma storlek som passar eller bara ta navet o nån annan 19"are o ekra om. Hm hm hm?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra