suzuki125
Ny medlem
- Gick med
- 4 Dec 2008
- Ort
- Hbg
- Hoj
- KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hej!
Jag har lätt mc kort, körde upp för lite mer än ett år sedan. Riskutbildningar gjorda. Jag ska nu ta det begränsade som privatist och har en del frågor. Numrera dem och vill Att ni också numrerar era svar
1. Jag kör upp som privatist. Jag kan staden utantill. Jag har klarat en uppkörning(på lätt mc), banorna går som en dans med sporthojen. Sätter inspektören dit en för småsaker bara för att man är privatist? Alltså jag får ju köra motorcykel med min lätta, jag ska väl mest visa att jag kan manövrera min nya tunga, man ska väl ha en jävla otur om man åker dit. Jag har ju kört upp innan fast bara på en lättare hoj.
2. Inget är ändrat sen i fjol va? Så jag inte får en chock?
Först säkerhetskontroll, sen lågfart sen högfart och avslut med broms, inga nya banor eller något sånt va?
3. Kollar inspektören om man har godkänd strypning på sin 25kW? Alltså inte bara i pappret utan på hojen?
4. Är det inte förbaskat märkligt om han kuggar mig i trafiken för småsaker? Alltså manöverbanorna, det köper jag eftersom man måste kunna hantera sin nya tunga hoj, men jag är ju godkänd för körning i trafik på lätt motorcykel. Är egentligen löjligt att man har trafikprov igen. Alltså jag måste väl ha mycket stor otur om jag skulle misslyckas? Typ köra på en cyklist. Jag har ju gjort typ samma sak en gång. Som sagt kan stan utantill och banor och allt.
Jag har lätt mc kort, körde upp för lite mer än ett år sedan. Riskutbildningar gjorda. Jag ska nu ta det begränsade som privatist och har en del frågor. Numrera dem och vill Att ni också numrerar era svar
1. Jag kör upp som privatist. Jag kan staden utantill. Jag har klarat en uppkörning(på lätt mc), banorna går som en dans med sporthojen. Sätter inspektören dit en för småsaker bara för att man är privatist? Alltså jag får ju köra motorcykel med min lätta, jag ska väl mest visa att jag kan manövrera min nya tunga, man ska väl ha en jävla otur om man åker dit. Jag har ju kört upp innan fast bara på en lättare hoj.
2. Inget är ändrat sen i fjol va? Så jag inte får en chock?
Först säkerhetskontroll, sen lågfart sen högfart och avslut med broms, inga nya banor eller något sånt va?
3. Kollar inspektören om man har godkänd strypning på sin 25kW? Alltså inte bara i pappret utan på hojen?
4. Är det inte förbaskat märkligt om han kuggar mig i trafiken för småsaker? Alltså manöverbanorna, det köper jag eftersom man måste kunna hantera sin nya tunga hoj, men jag är ju godkänd för körning i trafik på lätt motorcykel. Är egentligen löjligt att man har trafikprov igen. Alltså jag måste väl ha mycket stor otur om jag skulle misslyckas? Typ köra på en cyklist. Jag har ju gjort typ samma sak en gång. Som sagt kan stan utantill och banor och allt.