fråga ang gotland ring

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
så jävla röd va
http://www.gotlandring.com/calendar_publicdriving.php

http://www.gotlandring.com/events_privat_allmanhetenskorning.php

Måste jag bli medlem i gotland rings underbara motorklubb för att få dra några varv när jag ändå är i visby i juli? verkar ju helt sjukt kan någon bekräfta att det verkligen är såhär? eller har jag missuppfattat allting~

edit: sorry om det verkar som en dum fråga med uppenbart svar, jag ville bara veta om det endast var denna klubb som arrangerar bandagar eller ifall man kunde åka med andra klubbar, som på en del banor.

Frågar är besvara allt är lugnt nu här finns inget att se...

Bifogat

• asas.JPG
    asas.JPG
    27.9 KB · Visningar: 111
Last edited:
Svar ja. Det står ju så. Det var ju inte så att det var en hel förmögenhet att bli medlem i "deras äckliga klubb".

Så är det säkert, många motorbanor har det som villkor, men tycker du klubben är äcklig ska du givetvis inte åka på banan som sköts av den äckliga klubben!

Så är det säkert, många motorbanor har det som villkor, men tycker du klubben är äcklig ska du givetvis inte åka på banan som sköts av den äckliga klubben!

Till TS: ett medlemskap är inte dödligt om du inte är kass på att köra dvs.

Till GuW: hahah:rofl:rofl

Edit: jävla äckelklubb...

Last edited:
Jag har bara varit där i annan regi och kört, så jag har ingen direkt åsikt om klubben som sådan, men banan är kanon, så jag hade inte låtit mig hindras av några hundra spänn om jag ändå var i krokarna. Kanske känns lite fånigt att bli medlem om man bara ska köra en gång, men det är väl inte fel att de som är där ofta och kör gynnas lite, och inte helt olikt andra banor för den delen. Kör på säger jag!

Hmm att vara tvungen att bli medlem för att köra? Finns det fler banor som har det så? Trodde de flesta bara hade höjd avgift för icke medlemmar. Det känns som om dom bara försöker göda sitt medlemsregister för att ha en "stor" eller "största" klubben....
Men men jag hade allt betalt ändå oavsett, verkar ju vara en skön bana.

Hmm att vara tvungen att bli medlem för att köra? Finns det fler banor som har det så? Trodde de flesta bara hade höjd avgift för icke medlemmar. Det känns som om dom bara försöker göda sitt medlemsregister för att ha en "stor" eller "största" klubben....
Men men jag hade allt betalt ändå oavsett, verkar ju vara en skön bana.

Det är som sagt många motorbanor som har det som krav, jag tror att det är försäkringsvillkor bakom det.

Undantagen är givetvis tävlingar då det finns en annan försäkring som gäller, men för träningar gäller bara försäkringen om man är medlem i klubben.

jag tror att det är försäkringsvillkor bakom det.

Efter en kort efterforskning så verkar det inte vara fallet. Försäkringen gäller ändå oavsett om du är medlem eller ej. Gjorde bara en snabb koll på egna klubbens bana men kan inte tänka mig att olika banor har olika försäkringskrav.

Men oavsett så är ett stort medlemsregister och inte att förakta en extra inkomst till klubben som en klubb faktiskt ofta behöver bägge är fördelar.

Falken har ju en förhöjd avgift för ickemedlemmar och resultatet blir ju ofta detsamma att folk går med, så säger inget om det bara att ha det som krav var märkligt. Jag skulle dock skitit i det och betalt och kört, verkar vara en riktig kanon bana och klart värt ett ynka medlemskap! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back