Fråga angående lager på KX85

DanneMannen

Medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
Jordfräs
Hejsan!

Jag ska byta lager på min hoj. Därför undrar vad saken jag markerat på bilden nedan heter på svenska så jag kan få köpt rätt lager till den. Den heter ju "Uni Trak" på engelska. På vissa ställen står det "länkagesats", stämmer det?

garage.php

Dessutom undrar jag var man kan hitta dessa lager, samt svinglager, till bästa pris på nätet?

MVH, DanneMannen

Det var väldigt vad där är mycket frågor om denna stackars kx85a....

Prylen heter på svenska svinglänkage och de flesta av lagren där är tyvärr svindyra och halvt omöjliga att få tag på från vanliga lagerhandlare (där dyligt normalt kostar en spottstyver av originaldelens pris).

Lager finns hos närmsta kawasaki ÅF eller så beställer man en Pivot Works sats som innehåller alla delar man behöver.

Det var väldigt vad där är mycket frågor om denna stackars kx85a....

Prylen heter på svenska svinglänkage och de flesta av lagren där är tyvärr svindyra och halvt omöjliga att få tag på från vanliga lagerhandlare (där dyligt normalt kostar en spottstyver av originaldelens pris).

Lager finns hos närmsta kawasaki ÅF eller så beställer man en Pivot Works sats som innehåller alla delar man behöver.

Hehe. Jaja. Det är lite glapp i lederna, så jag vill byta ut allt så det är gjort. :) Saken är den att om man kollar på svinglänkage så hittar man bara lager till svingen. Blir inte klok på att alla kallar saker för olika namn.

MVH, DanneMannen

Hehe. Jaja. Det är lite glapp i lederna, så jag vill byta ut allt så det är gjort. :) Saken är den att om man kollar på svinglänkage så hittar man bara lager till svingen. Blir inte klok på att alla kallar saker för olika namn.

MVH, DanneMannen

www.jofrab.se säljer länkagesatser från Pivot Work kostar runt 1000lappen. Till detta kommer svinglagersats för ungefär samma pengar. Jag hade nog bara bytt det som behöver bytas och inte bytt i förebyggande syfte. En del länkageglapp är standardfel på kx85 och det återkommer 10h efter att du har bytt alla lager. Plocka ner och rengör/smörj upp och byt bara de som är riktigt slut.

www.jofrab.se säljer länkagesatser från Pivot Work kostar runt 1000lappen. Till detta kommer svinglagersats för ungefär samma pengar. Jag hade nog bara bytt det som behöver bytas och inte bytt i förebyggande syfte. En del länkageglapp är standardfel på kx85 och det återkommer 10h efter att du har bytt alla lager. Plocka ner och rengör/smörj upp och byt bara de som är riktigt slut.

Det är vid det undre fästet till dämparen som lagret är helt ras. Rullarna ramlade ur när jag plockade av dämparen. Jag såg även att det blivit en skada i ytterkanten där lagret suttit. Det kanske fungerar att sätta i ett nytt lager där ändå?

Är det inte möjligt att köpa dessa lager enskilt istället för en hel sats?

MVH, DanneMannen

Det är vid det undre fästet till dämparen som lagret är helt ras. Rullarna ramlade ur när jag plockade av dämparen. Jag såg även att det blivit en skada i ytterkanten där lagret suttit. Det kanske fungerar att sätta i ett nytt lager där ändå?

Är det inte möjligt att köpa dessa lager enskilt istället för en hel sats?

MVH, DanneMannen

Ja lagren går att köpa enskilt hos närmsta kawahandlare

du behöver nållager och byt med engång packboxar om du nu inte ska köpa helsats vilket är lika bra egentligen när man ändå plockat isär.
byt det mesta omkring där (stötdämparfäste,länkage,sving) för annars sliter de ned varandra du bestämer själv.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage