Fräscha upp akra-systemet?

Miche_a

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Hoj
Honda CBR1100XX - 97
Hej! Jag har en Honda blackbird som det sitter ett 4-1 akra system på som tidigare ägare inte alls har tagit väl hand om. Och jag undrar om ni har några tips på hur jag kan få det fräscht igen? Btw så är det i titan.. Bifogar en bild hur det ser ut nu..
img-20170704-135902

Edit: funkade inge bra från telefon så här e länken till bilden http://forumbilder.se/G8UAE/img-20170704-135902

Last edited:
Om det är ett titansystem så funkar det utmärkt att borsta det med stålull och exempelvis 5-56 eller annat smörjmedel. Men med tanke på hur rostigt det är så är det nog inte titan :). Det finns speciella rostborttagare för montering på borrmaskin.

Jag har provat liknande från svedol men det händer typ ingenting på de som är grövre, funkar dock ganska bra där det bara har gulnat.

Våtslippapper, 800 tror jag det var, använde jag på ett system som liknade ditt. När du har rent stål polerar du med lämpligt polermedel. Själv gick jag den enkla vägen och använde en trasa med autosol, men verkar hålla bra.

Det är inget titan system inte rostfritt heller..

Baserat på den tunna godstjocklek man ser i påskutsskarven och att de är Acra så lär de vara Titan. Acra säljer bara Titan och Rostfria hedders. Kompisarens Acra Titan hedders ser likadana ut för han gillar inte tvättning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT