FoxPro 6.0

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Någon som kan programmet Microsoft Visual FoxPro 6.0?
Behöver kunna skapa databaser, men vet inte hur man gör, och FoxPro är det enda program jag har!

RED_LiME skrev:
Någon som kan programmet Microsoft Visual FoxPro 6.0?
Behöver kunna skapa databaser, men vet inte hur man gör, och FoxPro är det enda program jag har!

Vad ska du ha databasen till?
Annars finns ju ofta Access i Officepaketet eller så kan du lkadda hem MySQL gratis på nätet...

korvgubbe skrev:
Vad ska du ha databasen till?
Annars finns ju ofta Access i Officepaketet eller så kan du lkadda hem MySQL gratis på nätet...

Ska använda det till att hämta texter genom program som jag programmerat själv..

Men vilket rekomenderar ni? MySQL är väl bara till internetbaserade databaser?

RED_LiME skrev:
Ska använda det till att hämta texter genom program som jag programmerat själv..

Men vilket rekomenderar ni? MySQL är väl bara till internetbaserade databaser?

MySQL är en helt vanlig SQL databas och har mig veterligen inget "internetstöd" annat än att all dokumentation och programmet som sådant ligger på nätet för nedladdning..

Om du ska ha en ytterst begränsad databas kan Access vara fult tillräckligt. Det är lätt att klomma igång med eftersom det finns så lättbegripliga gränsnsitt för att skapa sina första tabeller.

korvgubbe skrev:
MySQL är en helt vanlig SQL databas och har mig veterligen inget "internetstöd" annat än att all dokumentation och programmet som sådant ligger på nätet för nedladdning..

Om du ska ha en ytterst begränsad databas kan Access vara fult tillräckligt. Det är lätt att klomma igång med eftersom det finns så lättbegripliga gränsnsitt för att skapa sina första tabeller.

Mjoo, det är ju bara simpla databaser jag ska ha..
Men ska rota igenom mina skivor efter ett officepaket och se om man hittar nåt..

RED_LiME skrev:
Mjoo, det är ju bara simpla databaser jag ska ha..
Men ska rota igenom mina skivor efter ett officepaket och se om man hittar nåt..

Om du har liten eller ingen direkt erfarenheter av databaser och desustom inte kommer skapa några omfattande och komplexa databaser är access ett fullgott alternativ.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon