Fox v3, prissvärd?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Har konstaterat att mitt huvud är värd ett nytt huvud nu när jag ändå köper nytt ryggskyd.

Så jag funderar på en fox v3, kostar ju skjortan i sverige (3700) men såg att den kosta motsvarande 2600 på btosports där jag köpte föra skyddet.

Nu till frågan. Vad är tullen på? Och är hjälmen värd pengarna? Ska köra på vägen och enduro.
Eller är det att kasta pärlor åt svinen?

Har ni något annat tips på märrke, modell eller ställe att köpa på?

prulle skrev:
2335486 Har konstaterat att mitt huvud är värd ett nytt huvud nu när jag ändå köper nytt ryggskyd.

Så jag funderar på en fox v3, kostar ju skjortan i sverige (3700) men såg att den kosta motsvarande 2600 på btosports där jag köpte föra skyddet.

Nu till frågan. Vad är tullen på? Och är hjälmen värd pengarna? Ska köra på vägen och enduro.

6% tull & 25% moms.

Själv kör jag med HJC-hjälmar. Sitter bra på mig & ligger bra till prismässigt. 2-3000:- beroende på modell. Väger lite & ser bra ut. Jag har i snitt gjort av med 2-3 hjälmar / år hittills så jag skulle personligen aldrig betala mer än 3000:- för en hjälm.

Barrett skrev:
2335506 6% tull & 25% moms.

Själv kör jag med HJC-hjälmar. Sitter bra på mig & ligger bra till prismässigt. 2-3000:- beroende på modell. Väger lite & ser bra ut. Jag har i snitt gjort av med 2-3 hjälmar / år hittills så jag skulle personligen aldrig betala mer än 3000:- för en hjälm.
Tack det förklarar priskilnaden, blir ju nästan samma då. :)

Hjc? Har jag faktiskt inte tittat på, får nog göra det.

prulle skrev:
2335486 Har konstaterat att mitt huvud är värd ett nytt huvud nu när jag ändå köper nytt ryggskyd.

Jag har en V3 Blitz (gul grå) strl S att sälja. Den är helt ny och ligger kvar i låda. Säljer den för att min hjälm jag använt innan äntligen blev godkänd av Svemo i senaste NT, vilket den inte var när jag köpte hjälmen. PM:a mig vid intresse.

Jockwell skrev:
2335524 Jag har en V3 Blitz (gul grå) strl S att sälja. Den är helt ny och ligger kvar i låda. Säljer den för att min hjälm jag använt innan äntligen blev godkänd av Svemo i senaste NT, vilket den inte var när jag köpte hjälmen. PM:a mig vid intresse.
Sorry har medium eller large beroende på tillverkare.

Jag fick tag på en Fox Pro Pilot för 2000kr helt ny för ca. 1 år sedan.
Fick ca. 50% rea för den var utgående modell på visningshyllan!

Så ut och kolla!

Svingo hjälm, sitter som en sugpropp på mig iallfall.

Fox v3 säljer dom ut här för 1895 kr.
Synd att du inte är i Karlstad-trakten.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back