Fotografering under ERF

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Någon som vet var fotografer brukar placera sig under endurance-rejs på geleåsen? Jag skulle helst vilja undvika att vara låst till en postering under fyra timmar men det verkar i princip omöjligt att förflytta sig mellan olika kurvor under tiden? :confused: Tips? Enda alternativet om man vill kunna förflytta sig tycks vara att alternera mellan utsidan på ejes och utsidan av depåkurvan (vid funktionärsbåsen)

Det går också att traska ner till utsidan av Trösen under pågående rejs. Dock innefattar promenaden ett par hundra meter tät snårskog, men det överlever man.

McB skrev:
Det går också att traska ner till utsidan av Trösen under pågående rejs. Dock innefattar promenaden ett par hundra meter tät snårskog, men det överlever man.

När jag tänker efter så finns det inte ens en tillåten fotopostering på utsidan av depåkurvan. En bit att gå mellan Ejes o trösen, och tyvär hamnar man en bit ifrån och i tveksam vinkel vid den senare.

Kan man ta sig utanför banan från Ejes via cafeet eller är det staket längre ut (i linje mot inbromsningarna?) Det var två år sen jag körde där sist, o då var det knappast den typen av saker jag tänkte på.

jP skrev:
När jag tänker efter så finns det inte ens en tillåten fotopostering på utsidan av depåkurvan. En bit att gå mellan Ejes o trösen, och tyvär hamnar man en bit ifrån och i tveksam vinkel vid den senare.

Jag stod posterad vid Trösen under R600-loppet i fjol, och jag tycker inte att det är så värst ointressant. Tvärtom händer det mycket spännande vid den hårda inbromsningen, och att kurvan är såpass lång och öppen öppnar för spännande bilder.

Bifogat

• IMG_2672 (Medium).JPG
    IMG_2672 (Medium).JPG
    55.6 KB · Visningar: 73
  • IMG_2709 (Medium).JPG
    IMG_2709 (Medium).JPG
    51.2 KB · Visningar: 59
  • IMG_2643 (Medium).JPG
    IMG_2643 (Medium).JPG
    48.7 KB · Visningar: 72
McB skrev:
Jag stod posterad vid Trösen under R600-loppet i fjol, och jag tycker inte att det är så värst ointressant. Tvärtom händer det mycket spännande vid den hårda inbromsningen, och att kurvan är såpass lång och öppen öppnar för spännande bilder.

Nej, det var visst bra bilder. Men vad jag menar är att under fyra timmar är det önskvärt att få lite variation i bilderna, o framför allt bilder från flera kurvor. Man vill framförallt inte sitta fast vid en kurva under hela tiden, inne på banan. :va

jP skrev:
Nej, det var visst bra bilder. Men vad jag menar är att under fyra timmar är det önskvärt att få lite variation i bilderna, o framför allt bilder från flera kurvor. Man vill framförallt inte sitta fast vid en kurva under hela tiden, inne på banan. :va

Det finns otalet intressanta placeringar på utsidan av banan som det går att flytta sig mellan under pågående rejs. Bla. precis vid depåinfarten och som sagt Trösen.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back