Fotbollsresa till Italien/Spanien

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Tjo,

Jag har tänkt att överraska tjejen (som gillar fotboll mer än mig) med en fotbollsresa på/runt hennes födelsedag i början av april.

Jag vill inte köpa något fotbollsresepaket, resa dit ordnar jag själv.
Det är bara det att jag inte har något koll på vart man köper biljetter, och när på året det kan tänkas vara bäst matcher.
Real Madrid mot Barcelona skulle ju vara najs tex.

Ge mig massa tips och råd,

Tack

Real Madrid- Barcelona...

Jag tittade på vad sådana biljetter skulle gå på och det är inte billigt ens om man är tidigt ute. Personligen skulle jag aldrig kunna tänka mig att lägga de pengarna för att se en fotbollsmatch live. Min rekommendation är istället att åka ner till Madrid och tillbringa en weekend i samband med matchen. Leta upp en trevlig Tapas restaurang. Vill du ha tips på en kan jag nog ta fram namnet på ett ställe jag och min flickvän brukar gå på. Såg Il classico själv där. Barcelona vann och när Messi gjorde mål klappade Madrid borna händerna. Stor konstrast mot den kultur vi ser här hemma och i England. Ingen fylla bara genuint trevlig stämning där alla var glada oavsett utgång.

Som Harmon Rabb säger, så är biljetter till el Clásico RIKTIGT dyra.
Även om det nästan skulle passa in i kalendern.
Är själv sugen, men det är mycket pengar. :gnissla

Själv har jag endast varit på fotboll i Italien.
Såg Lazio - Fiorentina. Alltså en helt vanlig ligamatch. Då köpte vi biljetterna på plats i Rom. Fanns massor av ställen som sålde biljetter.

Hittade den här sammanställningen som kanske hjälper lite:
http://www.svenskafans.com/arenaguiden/

Jag var på inter-milan förra året.

Det var inte alls dumt.. ganska scary när 80 000 står och hoppar och hela arenan rör sig:rolleyes:

*/ ?>
Back