Fotboll eller icke?

Gillar du fotboll.

• Antal röstningar
    0

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Ibland har jag märkt att man kan få rena dödspatruller efter sig här på forumet om man nämner ordet "fotboll".
Så nu tänkte jag bara försöka få en liten uppfattning om hur många individer en sådan dödspatrull skulle innefatta.
Hade också varit intressant att höra (om du har svarat NEJ i pollen) varför folk som kör hoj har så mycket emot fotboll.
Precisera gärna ditt svar. Jag har hört allt fotboll-är-bara-för-kärringar-snack och fotboll-är-gay, så håll gärna så uttömmande svar för dig själv.

Last edited:
spectre skrev:
Det kan vara kul att sparka lite boll med polarna nångång ibland på sommaren men nått fotbollsfan är jag absolut inte
Du kräker inte galla över allt vad fotboll står för åtminstånde så du behöver inte precisera dig.

Kan vara kul när det är landskamper, i övrigt helt ointresserad. Mest ett sätt att träffa polarna och dricka ett par kalla.

Skitkul att lira boll, slutade dock för två år sedan men har funderingar på att komma igång igen. Bara korpfotboll men det är roligare när det inte är så seriöst.
Men att kolla på fotboll är det tråkigaste jag vet, möjligtvis att jag kollar om sverige eller norge skulle ta sig till vm-semi eller final.

Älskar fotboll. Lirar inte seriöst längre tyvärr, finns ingen tid. Har dock växt upp med det, spelat sedan 5 års ålder.

Förstår inte folk som klankar ner på andra sporter. Bättre att vara tyst isf.

Jag är sportfåne, älskar all sport.

Har aldrig haft något direkt sportintresse. Bra hockey kan va ok att se någon enstaka gång, men fotboll är rätt uttråkande.

Bryr mig inte om fotboll alls, utom när annan TV-underhållning får flytta sig till förmån för fotboll.
Gäller även andra sporter som hockey, "OS" och olika VM :huvet m.fl.

Felet med fotbollsfans är att dom brukar vara så fanatiska och fanatism är aldrig vackert vare sig det handlar om sport, religion eller politik..

Fotboll är en sport för fattiga, allt som krävs är något runt man kan sparka på samt en liten plan yta i ghettot. Det är därför stjärnorna inom fotbollen måste ha bögfrisyrer och flasha med fina bilar,tjejer osv. Samma syndrom som inom rap-musiken.

Ser man samma grej hos duktiga hockeyspelare eller RR-stjärnor tex?
Generellt sett NEJ.

För min del så hatar jag den där förbannade mentaliteten som huvuddelen av alla duktiga fotbollsspelare sitter inne med, därför hatar jag dessutom själva sporten.

Ytterligare en grej är ju hysterin bland supportrarna till fotbollen, tycker inte det verkar vara positivt med en sport där där det är ok att ställa till med kravaller bara för att man håller på ett visst lag.

Att sparka boll med polarna på gräsmattan däremot gör jag gärna, till skillnad från att lyssna på rapmusik.

Last edited:
Älskar fotboll, spelar både själv och tittar när jag har tid. Speciellt VM och EM är helt underbart att titta på, även damfotboll.
Men tråden viskar lite "Fotboll VS Motorsport" vilket jag tycker är synd. Visst, lite mera motorsport i TV-rutan vore ju inte fel, men att ta bort fotbollen..? Nejtack!

Trango_B skrev:
Fotboll är en sport för fattiga, allt som krävs är något runt man kan sparka på samt en liten plan yta i ghettot. Det är därför stjärnorna inom fotbollen måste ha bögfrisyrer och flasha med fina bilar,tjejer osv. Samma syndrom som inom rap-musiken.

Ser man samma grej hos duktiga hockeyspelare eller RR-stjärnor tex?
Generellt sett NEJ.

För min del så hatar jag den där förbannade mentaliteten som huvuddelen av alla duktiga fotbollsspelare sitter inne med, därför hatar jag dessutom själva sporten.

Ytterligare en grej är ju hysterin bland supportrarna till fotbollen, tycker inte det verkar vara positivt med en sport där där det är ok att ställa till med kravaller bara för att man håller på ett visst lag.

Att sparka boll med polarna på gräsmattan däremot gör jag gärna, till skillnad från att lyssna på rapmusik.
Hur kan dom ha "bögfrisyrer" och ragga brudar i fina bilar om dom är fattiga?
Och, bor dina polare i ghettot???
Ta reda på liiite mer fakta innan du fräser ur dig fler omogenheter. Du har ju INGEN aning om vad du surrar om

Röstade nej av två anledningar.

1.Spelar inte själv därför inget direkt intresse, tittar dock gärna om Sverige är i EM eller VM final.

2. Det första som sportnyhetsankaret skickar ur sin mun är fotboll... kan inte minnas när sporten började med något annat än en inslag från nån fotbollsmatch, så satans tjatigt och uttråkande. Känns som om det finns fler sporter att nämna i Tv. :fatta!

varför finns det inget "ibland" i pollen, ja hejar jämt på sverige och då är fottboll kul..men annars är det inte så roligt

Fotboll är ju skitroligt att både titta på och att spela!
Sen att vi har ett så underbart lag här i staden gör ju inte saken sämre!
Jag kan erkänna, kollar hellre på fotboll än motorsport.

Fotboll suger. Vem fan får för sig att springa efter en boll? :va

Tråkigt att titta på med, helt händelselöst, dessutom så har varken spelare eller bollen någon motor. :kocko

Finns (nästan) inget bättre än fotboll.. :)

Ohotat största sporten världen över. Inget evenemang "samlar" världen som ett VM, inte ens OS med alla dess grenar. Vissa länder står still när deras landslag spelar under den turneringen... :Bugar

McRae skrev:
Fotboll är ju skitroligt att både titta på och att spela!
Sen att vi har ett så underbart lag här i staden gör ju inte saken sämre!
Jag kan erkänna, kollar hellre på fotboll än motorsport.

Grattis till segern, synd för oss bara! :(

Självklart älskar jag fotboll, kan man göra annat?

Tja

NEJ!

Rättar in mig i ledet och skriver på kontraktet för dödspatrullen! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back