Fota på BKK kurs?

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Hornet 900 -03
Skall nästa vecka till Gelleråsen och köra BKK kurs med SMC!
Skall bli SJUKT roligt!

Tänkte kolla om nån som kört den kan säga hur mycket tid man har mellan körpassen?

Tänkte eventuellt ta med "stora" (System) kameran och fota lite, men finns det ingen tid känns det juh som man kan lämna den hemma!

Så hur mycket tid finns mellan körpassen, hinner man fota lite?

/Jocce

Oftast finns det ingen tid alls mellan passen, den tiden används till att hinka vatten, ha teori, hinka vatten, gå igenom förra passet, hinka vatten, gå igenom nästa pass och gå på muggen, i stora drag :)

Beror på hur många grupper det är, varje grupp kör 20 min (i varje fall sist jag körde smc), men 40 min - 1 tim mellan passen är nog inte orimligt.

Men som Hoztic säger, genomgång, dricka, kissa och äta banan är viktigt.

Last edited:
Gick på en SHK på g-åsen för några veckor sen, då var det tre grupper och schemat var körning 20 min per grupp fasta tider (började ex. kl 10.00, nästa grupp 10.20 och nästa 10.40). Alltså så hade vi 40 min mellan passen, direkt när vi hade kört färdigt ett pass blev det feedback på det i ca 10-15 min, och innan vi skulle ut igen var det genomgång ca 15 min innan.. Så i bästa fall blev det 15 min "fritid" mellan passen, och dessa gick åt till att fylla vatten och besöka muggen och släppa ut vatten:D

Skulle tro att en BKK är istortsett likadant upplagd. Så jag tror inte du skulle hinna fota så mycket.

När jag var med så var det 4 färger, en färg kör i taget.
20 min pass per färg i början och 15 min pass i slutet.
Så egentligen finns ju tiden där, men som Hoztic var inne på, så blir tiden uppstyckad med genomgång av tidigare pass, teori, tips mm inför nästa pass, hinka vatten, pisse paus, kanske käka något medhavt eller köpa något, förutom lunch.
Så i praktiken blir det nog ganska stressat att försöka hinna med det också. Även om den totala dötiden antagligen skulle räcka gott och väl så blir det svårare när det är 10 minuter här och 10 minuter där osv.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup