Forum för programmerare

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Har startat ett forum för programmerare. Det är bara ett problem... ingen som vet om det än. :huvet
Titta in där och börja skriv inlägg så att det växer. forum.andreas-berg.se

Last edited:
Skönt Forum :P Ska bli lite fler folk där bara :)

Trodde jag var nästan ensam om att koda på SH forumet :P Trodde inte det var så vanligt som det verkar vara.

Fast jag kodar ju ioförsej bara i Visual Basic 6.0...

Tackar! Jo, jag vet att det behövs lite mer folk. Så det är bara att hoppa in där så är det en mer iaf :D Försöker lägga ut lite krokar åt folk som är intresserade oxå...
VB 6 är väl inte så bara... ett ganska välanvänt språk.

Visual Basic 6 är bra. Jag kodar i VB, asp, lite php och Delphi. Gillar Borlands produkter mer än Microsoft ända nackdelen med programmering är priset på "studiorna"

Du får nog en ganska mördande konkurrens tror jag tyvärr. Själv söker jag mig helst till engelska/amerikanska programmeringsforum eller Usenet pga hög aktivitet och (oftast) hög standard. Jag har ännu inte sett ett rent svenskt programmerings/systemutvecklarforum värt namnet.

YamahaJojje skrev:
Visual Basic 6 är bra. Jag kodar i VB, asp, lite php och Delphi. Gillar Borlands produkter mer än Microsoft ända nackdelen med programmering är priset på "studiorna"

Har inte kodat så mycket i VB 6, mer i VB .NET. Fast för det mesta blir det Java. Och lite C++. Och lite Delphi. Och lite ASP. Och lite PHP. Och lite.... :rofl
Borland har bra produkter, fast jag tycker inte att det är något fel på Visual Studio heller. Om man inte ska göra något kommersiellt så går det ju att komma rätt billigt undan genom att använda studentlicenser eller "trial" versioner. Fast då brukar man ju inte få tillgång till all funktionalitet förstås...

sgtpepper skrev:
Jag har ännu inte sett ett rent svenskt programmerings/systemutvecklarforum värt namnet.

Men då är det ju dags att det kommer ett nu då :D Det lär väl inte bli tusentals användare på en dag direkt men om du tycker att det kan vara värt att ge en chans så kan du ju alltid registrera dig.... :tummenupp :banana

Last edited:
newstead skrev:
Finns det inte fler programmeringsintresserade här? :confused:

Jovars, jag har väl petat ihop några rader kod i mina dagar :D

Hett tips, undvik att låta svordommar så som ASP överst i forumet, det skrämmer bort folk. :D

Saknar: Perl, C, Shell scripting, javascript, Porting

Fenix skrev:
Jovars, jag har väl petat ihop några rader kod i mina dagar :D

Hett tips, undvik att låta svordommar så som ASP överst i forumet, det skrämmer bort folk. :D

Saknar: Perl, C, Shell scripting, javascript, Porting

Alla tips tas emot tacksamt :tummenupp

Skriv in vad du saknar i "Forum requests" så kan man få lite koll på om det är fler som saknar det. Ingen större mening att ha med det om det bara är du som saknar det.... blir inte särskilt mycket till diskussioner då :va

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage