Fortkörningsbot

M0ridin

Sommar... mmmm
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu
Hej alla!

Gjorde en riktigt klantig sak idag. Var på väg till jobbet.. ser en kollega i en annan bil svänga ut på samma väg framför mig. Åker ikapp han med bilen för att hälsa, åker upp jämnsides med honom vinkar och hejar, sedan åker jag vidare, har dock fått upp lite fart eftersom jag körde ikapp han. Upptäcker i ett senare skede farbror blå i backspegeln.

Jag åker in till vägkanten och farbrorn kommer fram. Frågar hur snabbt gick det där då?? Ingen aning svarar jag ovetande, :confused: :confused: jag visste faktiskt inte. Han svarar att jag körde kanske i 110-120 km/h, och vad är hastighetsbegräningsningen här? jo den är 70 km/h svarar jag.

Men jag säger att du körde i 95 km/h. :yoparty

Så jag fick sitta i deras baksäte medans jag fick en bot utskriven.

Så jag hade tur i oturen hade ju inte varit så kul att bli av med kortet och missa delar av mc säsongen.

En fråga, vad händer om man nekar, de körde efter mig i bilen, så de hade ju inte kameran. Det är väl om de filmat från bilen eller hur fungerar det? :va

Hur som helst så klantade jag mig rejält idag. :kocko Det får jag ju även betala för.

Mikael

även om jag skulle ha chans att kanske slippa böterna,
så skulle jag inte chansa, det kan ju bli värre skrivet till 120.
så kommer du ju missa hojåkningen!

jag skulle betala och vara glad !

Jo det kommer jag ju göra också.. var bara en tanke jag hade =)

Jonne_boy skrev:
även om jag skulle ha chans att kanske slippa böterna,
så skulle jag inte chansa, det kan ju bli värre skrivet till 120.
så kommer du ju missa hojåkningen!

jag skulle betala och vara glad !

tyckte ju ändå inte att det var någon idé att bråka med dem för jag vet att det antagligen gick snabbare än 100 vilket medför att bli av med KK. Så eftersom de var juste att säga att jag körde såpass så jag klarade KK. Jaja.. det var ju iaf min första bot sedan jag tog KK. Säkert inte den sista.

Vad menar du med "Bätter förklaring vad du gjort tack....." :confused: tyckte jag förklarade bra vad som hände jag...

UrbanTiger skrev:
Du skulle givetvis inte skrivit på något på plats om dom inte har videofilmat eller kört med polispilot :kocko

Dom säger att vissa är för dumma för att ha körkort, andra är för dumma för att få köra för fort :7peta

Skojar bara :rofl
Bätter förklaring vad du gjort tack.....

Kult! Det var en poliskontroll här precis där jag bor idag, så jag gjorde en U-sväng typ precis framför o drog andra hållet :D jag ville inte bli stoppad... heheh

M0ridin skrev:
Jag åker in till vägkanten och farbrorn kommer fram.

Jag antar att det bara var en polis i bilen eller?
Är det två behövs ingen video etc. Det räcker med att den andra polisen intygar att det den första sagt är korrekt.
Or so I've heard...

DanTheMan71 skrev:
Hade dom ingen kamera eller trafipax??? I så fall har du gjort en blunder.Du kan aldrig bli fälld utan bevis.Du kan inte bli fälld i domstol för att snuten säger att du kört för fort.

Det kan man visst. Vet flera exempel.

DanTheMan71 skrev:
Hade dom ingen kamera eller trafipax??? I så fall har du gjort en blunder.Du kan aldrig bli fälld utan bevis.Du kan inte bli fälld i domstol för att snuten säger att du kört för fort.

Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg.

Det var 2 st poliser i bilen... så jag håller med ovanstående om att även jag har hört att är de 2 st så kan den andra intyga men är de bara 1 så kan de typ bara varna..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...