Fortkörning genom samhälle

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
1998 Yamaha XJ900
Hej! Igår 14/8-26 så körde det ca: 7-8 motorcyklar förbi här(Bygget, Simlångsdalen) i rätt hög fart. Gav han som gasade o körde om alla fingret. Tyvärr så hade jag inte mobilen med mej o kunde filma.
Men sen kom det en ”eftersläntare” som jag fick på film. Regnr wla4**
Polisanmält så klart!
Kör lugnt inom samhällen, finns barn och katter.

Hej! Igår 14/8-26 så körde det ca: 7-8 motorcyklar förbi här(Bygget, Simlångsdalen) i rätt hög fart. Gav han som gasade o körde om alla fingret. Tyvärr så hade jag inte mobilen med mej o kunde filma.
Men sen kom det en ”eftersläntare” som jag fick på film. Regnr wla4**
Polisanmält så klart!
Kör lugnt inom samhällen, finns barn och katter.
Först hade du inte mobilen med dig, men när du hämtat den så kom det en motorcykel och körde förbi. En minut senare? Tre? Varför tror du att den hade med de andra att göra?

Var tvungen att googla på Simlångsdalen och det är ju där Buttericks har ju sitt huvudkontor där.
1786807227754.png

Efter att ha kollat på streetview på stället så har jag kommit fram till att stället behöver flera fartgupp.
Skickar in en motion om fartgupp var 300m genom hela byn på måndag. (y)
Eventuellt några rödljus som reagerar bara på lastbilar och inte på motorcyklar.

Bad ChatGPT ta fram ett förslag jag kan presentera för kommunen.
Det här kan bli riktigt bra ju 👌

1786807844918.png

Fast jag har aldrig gillat att man målar fartguppen. Bättre att inte göra det och låta folk lära sig var de är. Samt de borde vara lite högre.

Lite så här:
bnkHa.gif

15/8-26 Mälaren runt!..Gammal och bitter som man är..så gav jag fingret till alla! ca 20 0000 tusen! :hjarta Och ska faan polisanmäla spektaklet också! Så det så! :cool:

Eftersläntraren är mest troligt polack om man kollar bilregistret. Det kan ju vara så att han jobbar svart och/eller stjäl saker som han exporterar till öststaterna. Eftersom han sannolikt är multikriminell som nämns ovan. De som körde först kanske var muslimer eller balter. Där snackar vi kriminella! *Ryyys*

Visst ska man köra med förstånd och visa hänsyn och omdöme, men att polisanmäla andra hojåkare, nja (och det kan vara surt att bli frånåkt har jag hört)

Visst ska man köra med förstånd och visa hänsyn och omdöme, men att polisanmäla andra hojåkare, nja (och det kan vara surt att bli frånåkt har jag hört)
Jo men så är det ju! Men du och jag har ju kommit upp i en aktningsvärd ålder, så då blir man ju förhoppningsvis lite klokare också i alla fall :hjarta Tänkte på TS kör lugnt i Samhällena. Tanke på barn o katter! Kört hoj i 50+ år aldrig hört att nån mc-förare klippt nåt barn! kanske har jag fel. Däremot har jag hört att nån katt har gått åt ibland genom årtionden..:hjarta

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN