Fortfarande säsong!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Nu är det december men snön lyser med sin frånvaro.
Tog hojen till jobbet i förrgår eftersom det var plusgrader redan kl 6 på morgonen.

Det funkade rätt bra, blev lite kall mellan benen och frusen om fingrarna men i övrigt gick det bra. Kör ni hoj fortfarande eller har ni ställt in den? Det kommer definitivt blir fler hojdagar så länge det inte blir minusgrader eller snö.
Nyårsafton nästa!

skulle jag inte haft den avställd så skulle jag fortfarande kört finns lite fina dagar då å då..:yoparty

Mja, jag kör lite nu och då faktiskt. Men det är mest som en protest mot kung Bore. Inget går upp mot ljumma brisar och :tuttar i korta kjolar att glo på från knarren.

hehe, i kristianstad idag så var det ca 20 hojar som körde lucia kortege.
festligt värre,. jag tog mig en mils tur efter, ganska nice. Stora problem med fästet i däcken men det är ju bara kul.... ;)

Jag körde till jobbet förra Fredan, men sen har det varit minusgrader och då får det vara för min del.

Nu är det december men snön lyser med sin frånvaro.
Tog hojen till jobbet i förrgår eftersom det var plusgrader redan kl 6 på morgonen.

Det funkade rätt bra, blev lite kall mellan benen och frusen om fingrarna men i övrigt gick det bra. Kör ni hoj fortfarande eller har ni ställt in den? Det kommer definitivt blir fler hojdagar så länge det inte blir minusgrader eller snö.
Nyårsafton nästa!

Var det du som körde utanför centralstationen i gbg vid 18-tiden i förrgår då kanske..? Var nåt rött som öste förbi allafall.

Var ute på en Nyttosväng ca:3 mil i dag .
Börjagde såklart snöa när jag var i sumpan kl 16.
Lite försiktigt sen kom jag hem.
Vid ett lyse träffade jag en BMW av äldere mod(skitfin).
Frågade vad han gjorde ute.Han skulle till sin vinter förvaringsplats.

Det är så man blir förbannad :mad:
-10 grader eller mer hela veckan, synd att alla pratar så konstigt nere i skåneland annars tror jag man skulle bott där..:gnissla

Ha ha, här nere hade du trivts som en fjärt i ett armétält. Och nära till Köpenhamn har vi. Dom räknar lite konstigt, annars är det en kul och fin stad. Jag brukar låta bilen stå på tomgång om nätterna när jag sover. Har gett mig fan på att jag ska kunna gå i bastkjol som pensionär. :D

Ha ha, här nere hade du trivts som en fjärt i ett armétält. Och nära till Köpenhamn har vi. Dom räknar lite konstigt, annars är det en kul och fin stad. Jag brukar låta bilen stå på tomgång om nätterna när jag sover. Har gett mig fan på att jag ska kunna gå i bastkjol som pensionär. :D

Förstår inte varför inte alla bor i skåne egentligen. Vi har nära till kontinenten där all billig sprit och alla billiga fordon finns. Sen har vi bara 3 månaders vinter också. Även jag drar mitt strå till stacken vad det gäller växthuseffekten. Just nu har jag 36 grader inne. Om nätterna blir det obehagligt, då öppnar jag ett fönster.

Jag har handlat på mig ett schysst windstopper skydd för hals, bröst och mage a la Dainese.

Har inte kört själv sedan sjätte oktober:huvet Beundrar alla människor som kör fortfarande:yoparty Ni är mina hjältar!

Just nu: -3 grader Celsius, nyss hemkommen från jobbet 3,5 mil bort. På hoj? Givetvis. Gore-Tex? Nej, skinnställ ftw! :yoparty

Som sagt vi nere i Skåneland har privilegiet att köra hoj nästan året om.
Kör några mil var dag. Varma Gore-Tex kläder stora handguards och diskmedel på vesiret så funkar det super. Ska bli spännande om det kommer lite snö, då blir det mera som mitt favorit underlag.....rullgrus

Har åkt hoj i veckan, måndag tisdag, och Åland är norr om sthlm. :tummenupp

Mer global uppvärmning åt folket!

Idag åkte jag ut en sväng på lunchen. Fan va härligt!
Aningen uppfriskande var det:D Förhoppningsvis ut till helgen igen:)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla