stiffmaster
roligast på ett hjul
har ni läst om att folk i södra sanby börjat kasta saker efter mc åkare på onsdagarna som kör lite fort genom sandby :kocko läste det e sydsvenskan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bo$ken skrev:Ha en liten mugghållare på styret med lite stenar i, och kasta tillbaka!!! Öga för öga, sten för sten... Ibland kan man ha nytta av den där Jesus...
personligen hade jag inte diskuterat utan hade bara iaktagit personen o stället.o sen gjort hembesök på natten o gjort något ännuvärre tillbaks så han hade ångrat sig resten av livet.så e jag i alla fallyoohan skrev:Ja jag säger då detsamma. Visst, jag förstår också frustrationen av att det bränner förbi en massa hojjar utanför ens hus i över tillåten hastighet. Men vem här vill backa upp förseelsen att kasta sten/träskor/jord/skiftnycklar för att komma till rätta med problemet? Är det någon som gör det så bjuder jag på en TILT-tatuering med förbestämd placering i pannan. Det är helt enkelt bondläppars way of discussion. Vad händer den dagen dom kastar sten på någon som mister kontrollen över cykeln, och skadar sig allvarligt? Vem bär ansvaret då? Nästa gång någon kastar något mot er, föreslår jag att ni kliver av hojjen och går in och tar diskussionen med puckot istället, frågar vad fan det är som försigår innanför pannbenet på honom... så får vi se vad det är som ligger till grund för hans troglodyt-beteende.
Maffan skrev:Var där... Nämner inte vem som blev stenad men sjukt va det.. Vi va en mindre grupp som tankade vid korsningen.. två körde iförvag i normalt tempo och då hoppar en liten proggliknande raggar-bonde upp och hiver en handfull singel mot en helt ny hoj.. Sen när denne förare stannar tar denna progg-bonde-raggare fram en stor skruvmejsel och säger sig vilja visa vad han kan göra med den,, det fylls på med raggar-bönder polare (två st) som sedan börjar knuffa denna stackars hojåkare som blivit behandlad som en Jude på 100talet.. Saken va den att en grupp med hojar for förbi precis innan och dessa progg-bonde-raggare drog alla över en kam... Fan, inte stenar jag Ogge,VV eller Mr K bara för att andra kör på bakslangen heller...'
Nä, det var rent vansinningt,, dom kunde bara ringt farbror blå istället för att först riskera att en hoj åker i diket och sedan hota folk med en Skrewdriver (god drink för övringt) då hade man haft nån att tävla med hem...![]()
He he,, tror det är tredje eller fjärde huset på höger sida efter korsningen, det var ialla fall där vi stod o tjafsade.. Tack till YLVISEN som satte P för sandlådekriget..Bork skrev:men shit, giv address ffs 1st bonnläpp skall läras respekt o humanitet.
Är det inte enklare att köra lugnt när man är bland folk istället?bo$ken skrev:Ha en liten mugghållare på styret med lite stenar i, och kasta tillbaka!!! Öga för öga, sten för sten... Ibland kan man ha nytta av den där Jesus...
GSXR1100R skrev:Tänk efter lite nu, många av er som tycker att stenkastarna är idioter har inga barn, livet ändras när man har egna barn, jag tycker inte att man ska kasta sten på folk som kör för fort men eftersom inget annat hjälper så blir det typ medborgargarde, inte bra alls, precis lika illa som att köra för fort i bebyggda områden.
Sänk farten så slipper ni stenkastarna, som det är nu kastar dom även på dom som kör lagligt men låter fort, polisen har ingen möjlighet att stå i varenda by med laser.
Det var just det de gjorde, bara för att hojen hade annat än originalblås så... det lät fortare än vad det gick..Bingo skrev:Edit: jag menar, de kastar väl inte sten efter motorcyklister som kör i ungefär laglig fart?
Jag kör oxo för fort, dock gör jag det på 70, 90 samt 110 vägar, då slipper man stenkastarna, jag begriper inte varför man måste bränna fullt genom ett villaområde, kan det bero på att man försöker att köra ikapp dom andra som är snabbare än en själv när det svänger.Maffan skrev:Jösses gosse.. vems sida är du på???![]()
Dom körde lagligt, eller ialla fall väldigt nära. Om man tar detta så snart så förbjuder dom alla plastraketer.. Jag håller med om att det inte är så kul att folk kör som idioter, men glöm att jag tror att du aldrig gjort det nån gång..![]()
Det vettiga för deras del är väl att kräva kommunen på ett fartgupp.. eller kanske inte låta barnen springa runt mitt på en ganska trafikerad väg![]()
Inte kan du väl på allvar påstå att du tycker du kan förstå att dom riskerade en oskylldig (denna gång) förares liv???![]()
GSXR1100R skrev:Jag kör oxo för fort, dock gör jag det på 70, 90 samt 110 vägar, då slipper man stenkastarna, jag begriper inte varför man måste bränna fullt genom ett villaområde, kan det bero på att man försöker att köra ikapp dom andra som är snabbare än en själv när det svänger.
Väx upp och inse att villaområden inte är tävlingsbanor, kom ut på riktiga banor om ni vill gasa järnet.
Maffan skrev:Missförstå mig rätt här..
Den som träffades körde lagligt just då ialla fall.. Det var dom som körde fort som triggade det hela, men dom gav sig på en oskylldig... det är det som gör att man blir arg,, dom riskerade en oskyldig förares liv.. Sen hotar dom personen med en stor F****NG mejsel!! Hallå!?!?!?! Vet inte om det är normalt för folket där, men var jag kommer ifrån så kallas det för IDIOTI
Så om ett par bilar bränner satan på min gata så ger det mig rätten att mula första bästa bil som kommer efter det för att "han kunde ha kört för fort"?Cat skrev:Men herrejäklar, har ni ingen förstånd alls? Klart dom kastar vad fasen som helst efter vem som kan träffas, har ett helt gäng kört förbi och triggat dom och skrämt deras ungar så kastar dom väl på den dom kan träffa.
Gäller att välja sina körkompisar eller köra så dom inte kan träffa en!![]()
Du har inga ungar själv eller vill du bli av med dina???
Cat skrev:Men herrejäklar, har ni ingen förstånd alls? Klart dom kastar vad fasen som helst efter vem som kan träffas, har ett helt gäng kört förbi och triggat dom och skrämt deras ungar så kastar dom väl på den dom kan träffa.
Gäller att välja sina körkompisar eller köra så dom inte kan träffa en!![]()
Du har inga ungar själv eller vill du bli av med dina???
Precis vad jag menar, men som utlänning har jag svårt att förklara mig i korta meningar..Dangerous Dave skrev:Så om ett par bilar bränner satan på min gata så ger det mig rätten att mula första bästa bil som kommer efter det för att "han kunde ha kört för fort"?
Poletten trillar visst inte ner, nåja, synd för er.Maffan skrev:Saken va den att det var någon minut mellan dom som drog förbi med 50+50=100 inställningen och den som träffades.. så dom kan omöjligt varit säkra på att det var samma grupp..
Hets mot folkgrupp är vad det är..![]()
Förstår klart det där med barn, och ännu en gång kommer beviset.. Dom är bara till besvär.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |