Forma stövlar

magnusk750

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2023
Hoj
1955 Matchless 500 twin, Kawa Z250 1980, ett par sovjetiska K750
Har ett par Forma touringstövlar som jag köpte begagnade billigt. Bra passform men.... blir svettig om fötterna mer än i några andra skor/stövlar. Nu har jag sett ett par andra stövlar i deras sortiment som jag blir sugen på men ingen lust att köpa ett par för nästan 3000 och sedan kanske upptäcka att det blir lika svettigt. Båda är utan Goretex. Någon som har erfarenhet?

Jag har ett par TCX Airtech 3. Goretex. De är svala och andas bra.
Har dock inte problem med fotsvett
Kostar 2700 på Handelsboden

Fick tipset av en tjej på jobbet , Aluminiumklorid mot fotsvett.
Satte mig på en stol med fötterna på ett par tidningar och penslade på fötterna.
Lät det sitta i två timmar. Mycket mindre fotsvett efter behandlingen med Aluminiumklorid.

Har ett par Forma touringstövlar som jag köpte begagnade billigt. Bra passform men.... blir svettig om fötterna mer än i några andra skor/stövlar. Nu har jag sett ett par andra stövlar i deras sortiment som jag blir sugen på men ingen lust att köpa ett par för nästan 3000 och sedan kanske upptäcka att det blir lika svettigt. Båda är utan Goretex. Någon som har erfarenhet?
Jag har Forma Terra Evo low. Iofs har jag bara testat i fyra heldagar dvs. Typisch tolv timmar på fötterna per dag.
Endast lite svettigt om fötterna då vi gick runt i två timmar i strålande sol med skyddskläderna på.
Utöver det har jag inte haft några problem alls med fotsvett i dem.

Instämmer i att Formas egna membran som ska andas är riktigt dåligt, svettigt minst sagt.
Lägg pengarna på ett par Sidi Adventure 2. Jag har två par, ett par höga och ett par låga. De låga är höga nog för de flesta. De är grymma och blir inte svettiga. Det är värt att lägga de extra pengarna för att få goretex. Tyskarna brukar ha bra deals.

En liten varning dock, de låter en del (knakar) när man går i dem.

Fick tipset av en tjej på jobbet , Aluminiumklorid mot fotsvett.
Satte mig på en stol med fötterna på ett par tidningar och penslade på fötterna.
Lät det sitta i två timmar. Mycket mindre fotsvett efter behandlingen med Aluminiumklorid.
Absolut Torr från apoteket funkar finfint det med, innehåller Aluminiumklorid. Använder det ibland under armarna när man tex ska stå på mässa flera dagar och inte vill ha varken lökringar eller lukta svett medans man står där. Tycker effekten av det sitter i i ett par veckor iaf.

Lite mer på ämnet så har jag köpt ett par TCX, typ "höga sneakers", som jag har på jobbet ibland när jag tar hojen dit. Upplever med att man blir med svettig i dem än i vanliga skor. Men hellre så än att jag fryser om fötterna när jag kör. :hihi

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard