folkskam-ktm 625 SXC

• Thread starter Thread starter E22
  • Start date Start date

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
ringde runt i dag till olika bolag Å hörde mig för på en helförsäkring till en SXC, till börgan med var ju folkskam billigast med 207 kr månaden, nästa gång jag ringde i dag & skulle ta försäkringen sa en annan att det inte gick efter som jag inte gått utbildningen i smc.förra samtalet räckte det med att jag var medlem. efter ett tag gav han mig ett nytt bud på 250 kr månaden. men elt plöttsligt efter mycket drabbel av killen på folskam sa han att den inte gick att en helförsäkra efter som att det var en enduro, ytterliare efter en stund i luren kom han fram till i hans listor att det var en offroad & den gick minsan att ta hel försäkring på.jag sa jaja då tar vi det då, 5 minuter senare ringer han hem & säger att det inte går att helförsäkra offroadare i heller...vad i hela h.. tänker jag.ska det inte gå att försäkra grushojar nu ns en gång.
Nääääää sånna försäringsbolag kan man ju inte ha & göra med, så nu blir det til at flytta ala mina försäkringar från folkskam till något mer pålitligt, där dom vet vad dom snackar om..

nu undrar jag vart kan man helförsäkra en grus hoj???????

så J.... trött på forsäkringar nu..

Shitt va du stavar bra idag! :)

Det ska nog visst gå att helförsäkra en offroadare. Ring igen o be o få prata med någon annan. Folksam tycker jag är helt klart vettigast om man får prata med nån kunnig.

HanneZ skrev:
2508874 Shitt va du stavar bra idag! :)

Det ska nog visst gå att helförsäkra en offroadare. Ring igen o be o få prata med någon annan. Folksam tycker jag är helt klart vettigast om man får prata med nån kunnig.

(jaja stvningen var väll dålig innan också, ännu jobbigare nu med en nu lapptop, ja du vet hårdare tangenter mm.)

jaa jag tyckte det var himmla kånstigt så jag bad min sambo ringa dit & kolla vad det skulle kosta på en, och om det gick med hel försäkring.
Jag lånade ett reg nummer från classons motor på en ktm 625 sxc -04:a
reg nummert är UPJ 987.
Hon fick också till svars att det det inte gick att helförsäkra den bara trafikförsäkra.
slår vad om att det var samma kille som hon snackade med, det var en norlänning i mitt fall som hette Jim, frugan han inte höra vad mäniskan hette i sitt fall men även det en norlänsk mäniska.
tel nummert till folkskam är 020/722010. om någon skulle vilja ringa & höra lite.

mvh/e22

Jag va seriös angående stavningen!

Är du säker på att den inte är enduroreggad? Så nya hojar är väl inte det iochförsig.

Hmm skumt! Fixade försäkring på min hos folksam och jag kunde då välja mellan hel och halv. Visserligen har jag en 660 men det ska ju inte ha någon betydelse.

HanneZ skrev:
2508911 Jag va seriös angående stavningen!

Är du säker på att den inte är enduroreggad? Så nya hojar är väl inte det iochförsig.

Jag hade det samtalet med mc & bilsport också om den var landvägsreggad eller inte.jag vet inte hur den är reggad, hur kan man ta reda på det??

enligt folkskam så tittade dom bara på modellen ÅÅ vad jag vet så är 625 SXC ingen endurohoj, utan en offroad.&& varför skulle en en återförsäljare regga en sån hoj på något annat vis än landsväg??

E22 skrev:
2508928 Jag hade det samtalet med mc & bilsport också om den var landvägsreggad eller inte.jag vet inte hur den är reggad, hur kan man ta reda på det??

enligt folkskam så tittade dom bara på modellen ÅÅ vad jag vet så är 625 SXC ingen endurohoj, utan en offroad.&& varför skulle en en återförsäljare regga en sån hoj på något annat vis än landsväg??
Man ser det genom att den har massa dispenser i regbeviset.

Aphex skrev:
2508927 Hmm skumt! Fixade försäkring på min hos folksam och jag kunde då välja mellan hel och halv. Visserligen har jag en 660 men det ska ju inte ha någon betydelse.

jag hade en 660 smc innan. den skulle gå att helförsäkra hos folkskam. för det är ingen hoj dukan köra med i grus enligt dom..inga teräng hjul...

jaaa, jag tycker deta är helsjuk med försäkringar...

HanneZ skrev:
2508934 Man ser det genom att den har massa dispenser i regbeviset.

dispenser??? nu tappade du mig där. hur menar du nu då?

Last edited:
KTM 625SXC har aldrig varit enduroreggade!

Folksam kan hoppa någonstans, va fan alla RFS "enduro" är ju LV-reg så varför skulle SXC vara annorlunda!

Kolla med IF!

Däremot om du skulle försäkra en nyare XR650 så är de bara enduroreggade!

Gnutten skrev:
2508987 KTM 625SXC har aldrig varit enduroreggade!

Folksam kan hoppa någonstans, va fan alla RFS "enduro" är ju LV-reg så varför skulle SXC vara annorlunda!

Kolla med IF!

Däremot om du skulle försäkra en nyare XR650 så är de bara enduroreggade!

jag vet inte vad det som folkskam klyddar om, dom undrade inte om hojen var landvägsregad, dom sa bara att den modelen, alltså ktm 625 SXC inte gick att helförsäkra.
Där imot så undrade mc & bilsport om hojen var lv-regad, när jag hörde på pris hos dom.
hojen jag frågade om är en ny 06:a 625 SXC.
antagligen lv-regad, jag förstår mig inte på hur man kan se det på regbeviset??

varför är nyare xr650 endurogeggade??

Jone Ass skrev:
2509023 Jag har min ttr på folksam hel/hel.. dyrt dock.. :rolleyes:

vad är dyrt för dig om man får lov att fråga??

Last edited:
E22 skrev:
2509070 jag vet inte vad det som folkskam klyddar om, dom undrade inte om hojen var landvägsregad, dom sa bara att den modelen, alltså ktm 625 SXC inte gick att helförsäkra.
Där imot så undrade mc & bilsport om hojen var lv-regad, när jag hörde på pris hos dom.
hojen jag frågade om är en ny 06:a 625 SXC.
antagligen lv-regad, jag förstår mig inte på hur man kan se det på regbeviset??

varför är nyare xr650 endurogeggade??

Vet ej varför XR650 är enduroreggade, det är väl de hårda miljökraven antar jag som ställer till det! Hur fn KTM har lyckats få stort sett alla sina endurohojar LV-reg vet jag ej t.o.m 2 takt en del är LV-reg.

Hade det varit en Enduroreggad så står det dispens för t,ex hastighetsmätare, bromskontakt för frambromsen, blinkers mm, men knappast kommer SXC bli enduroreggad för det är samma uppbyggnad som på SMC förutom fjädring,broms & hjul

när räknas en hoj som enduro då? är det när den är regad som e-reg, eller att den går att köra med utanför en asfalterad väg??
försäkringsbolagen får ju mens när man antyder att det är en enduro istället för en offroadare.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...