Folkskam billigast!!

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Helt amazing!! Ringde runt i veckan, och döm om min förvåning när allas vårat hatobjekt Folks(k)am var billigast på försäkring av Gixxern!!! De ville ha 904:- i månaden på en helårsförsäkring av halvmodell.
Ville jag ställa av så skulle de bara ha 1230:- per månad.....nu snackar vi Sthlm län och runt 30 bast!!
Allt runt 1k i månaden är ju vinst!!!!

starclassic skrev:
Helt amazing!! Ringde runt i veckan, och döm om min förvåning när allas vårat hatobjekt Folks(k)am var billigast på försäkring av Gixxern!!! De ville ha 904:- i månaden på en helårsförsäkring av halvmodell.
Ville jag ställa av så skulle de bara ha 1230:- per månad.....nu snackar vi Sthlm län och runt 30 bast!!
Allt runt 1k i månaden är ju vinst!!!!

-hur kan det bli billigare när den är avställd? :va

edit: kom på att trafik inte behövs då,my misstake
edit2: Den är ju dyrare avställd, fattar inget :va :va

Last edited:
Samma resultat här R1-00 helår/halv= 6´200:- häpp !
Zon 1 / 35år.
De har en >35år´s försäkring...3´000:- billigare än TH.

En polare fick dock 7´400:- hos TH hel/hel på en Mille-00...
Zon1/ 35år.
TH har ju ändrat sitt system och Millarna verkar ju tjäna på det....

Han menar att om han vill kunna ställa av hojen (kan man ju inte vid årsförsäkring) så skulle försäkringen kosta lite mer/månad. Han menade inte att garageförsäkringen blir dyrare än halven.

Förresten, jag, 24 år i zon 2(?) betalar 3095 kronor / månad / hel i år på min gixxer... :fyllisar Bra va?

//jaG

Manne skrev:
-hur kan det bli billigare när den är avställd? :va

edit: kom på att trafik inte behövs då,my misstake
edit2: Den är ju dyrare avställd, fattar inget :va :va

Tecknade hos folksam för en timma sedan. Överlägset billigast :yoparty
Fråga här nu.. Jag kör endast trafikförsäkring... När jag då ringer in till VV och ställer av hojen, så ska det tydligen meddelas till F.bolaget automatiskt, innebär det att jag när jag har hojen avställd, inte betalar nånting i försäkring alls hos Folksam?
Om så fallet är; räknas det automatiskt ut hos Folksam, via VV's uppgifter om min avställning, så att det dom tar på mitt autogiro blir reducerat? Altså om jag har 2 veckor påställt och 2 veckor avställt en månad, kommer bara 2 veckors trafikförsäkring debiteras från mig då?

jag kommer nog köra på Trygg-Hansa i år..
9712/år halvförsäkr.. Zon 1, klass 7, 23 bast (24 i juli)
låter kanon tycker jag, kommer bli ca 1000 per månad!

Corbalin skrev:
jag kommer nog köra på Trygg-Hansa i år..
9712/år halvförsäkr.. Zon 1, klass 7, 23 bast (24 i juli)
låter kanon tycker jag, kommer bli ca 1000 per månad!
ring runt o kolla innan
förra året hade jag 750:- hos TH INNAN höjningen iår
ringde folksam idag o ställde på hojen...441:- i månaden :Bugar :banana :tummenupp
folksam :rock :rock :rock :rock :rock

folksam e billigast på min gixxer 750 -98, 28 år, körkort 3 år, zon 1
ung. 12k halv/helår

Har även Folksam på min klass 7 hoj. Detta val gjorde jag efter att ringt runt till alla försäkringsbolag och fått offert. De är helt klart billigast. 6.000:- för en halvförsäkring per år.

Marsipulami skrev:
Har även Folksam på min klass 7 hoj. Detta val gjorde jag efter att ringt runt till alla försäkringsbolag och fått offert. De är helt klart billigast. 6.000:- för en halvförsäkring per år.

Hmm... min hoj klarar sig iof precis i klass 6 hos dom flesta bolagen, men för mig var folksam klart dyrast.

8300 halvf/helår skulle dom ha (zz-r600, f.k.6, zon2, ~30år, A-kort två år B-kort 12), att jämföra med IF 3700 (bara 20 spänn garageförsäkring dom månader jag ställer av den) eller Trygg 3143 (dock inte lika förmånlig att ställa av på vintern då dom räknar månadskostnaderna högre på sommaren, här i danmark (jobbet) så är det tydligen tvärt om, det är 4 gånger dyrare att ha försäkring på vintern).

Tror att man som vanligt alltid ska ringa "alla" bolagen oavsett vad andra personer säger om vad dom har fått för premier, det varierar ju för fan mellan två nästan identiska hojar... (kollade en cbr600-93 och en cbr600-94 och fick helt olika pris och dom var reggade på samma effekt, den ena dock imp för några år sedan)

Det blev tillslut TryggHansa. Jag kör ändå så fort det är snö+saltfritt (vilket det oftast är i Skåne). Tennant kunde bara helförsäkra, krävde att jag flyttade andra försäkringar dit och skulle ha 8572 hel, tror inte det. Bilsport och mc låg också ganska högt, 5200 kr utan möjlighet att ställa av). Länsförsäkringar lyckades två gånger koppla bort mig i den automatiska väntekön så jag sket i dom...

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!