Fokuseringen när det gäller att köra hojjen.

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Direkt när ja startar och kör några minuter är jag som i en slags koncentrationssvacka. Efter att ja kört lugn i 10minuter, och tagit en paus på en minut och samlat tankarna, är det som om någon slags barriär spricker. Jag bli hyperfokuserad och över aktiv. Redo för att köra hojjen..

Detta vill ja såklart vara direkt när ja sätter mig på sadeln. Är detta bara mitt egna svammel, eller känner ni igen er?

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Är det så att adrenalinet pumpar så mycket att du inte kan koncentrera dig eller är inte kul i början licksom?

Själv har jag inga liknande problem.

låter som du e lite trög i starten.. bara lugn, det händer alla, sa flickan.. :tungan

själv är jag så pass grön (läs övningsförare) så att jag trissar upp mig innan jag ens kommit upp på hojen, vilket inte heller är bra, men det mattas nog av lite med tiden.

nog lätt att man tappar respekten för hojen och pressar på för att få igång adrenalinet, vilket kan bita tillbaka.

fundera istället på kurvorna som ska tas och :tuttar :rna som blir impade, redan när du kränger på dig stället, så har du förhoppningsvis kommit in i zonen lite redan från start.

p.s

precis kommit hem med första hojen för övrigt :tummenupp så livet e på topp för tillfället, så nu ska jag bara nöta till uppkörningen....

Helt klart normalt. När jag kör iväg har inte hojen fått gått på tomgång tillräckligt länge, samt så gör jag enkla misstag. Första sträckan är uppvärmning gunga in i slalom i din egen fil. När det känns skönt så kör du järnet! Mitt största misstag är rondeller tittar för mycket på andra bilister istället för vart jag ska. Antar att det bara är vana som räknas så kör!

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back