Flyttar till London 17/10

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha XJ6
Hej

Som rubriken lyder flyttar jag till London den 17/10. Jag ska vara borta ca 6 månader. Nu undrar jag om någon har erfarenhet av att bo där och kan ge mig några kloka tips. det jag undrar mest om är

Mobiltetelefon? värt att behålla svensk eller ska man skaffa kontantkort där?

Transportmedel? vad kostar tunnelbanekort?

Boende? hur hittade ni lägenhet? kostnad? m.m.

Tips på roliga saker/fina ställen man borde besöka...

Ge mig alla tips ni har!:)

/Louize

Läste i glad-tråden, om jag minns rätt, att du skulle jobba på H&M? De kan inte fixa åtminstone ett temporärt boende där, tills du hittar något själv? Ring annars ägaren direkt. Han har säkert ett rum att hyra ut. :hihi

Låter annars som en kul upplevelse att stoppa ned i ryggsäcken, så lycka till och ha det så skoj! :tummenupp

huga, trodde åtminstone du hade nåt boende fixat.
Sånt löser man inte på en dag i London direkt, sen när man väl hittat ett boende så kostar det ungefär hela månadslönen.

Eh, du flyttar till London om 11 dagar och har ingenstans att bo? :va

Jag har ordnat boende de första två veckorna (ska bo hos mina sommargrannar) och de har sagt att det är enklast att ordna fast boende när man väl är på plats...

Jag hoppas att de har rätt:confused:

Jag är medveten om att i princip hela min lön kommer gå till lägenheten, men hoppas att jag kan hitta någon att dela med, så blir det ju billigare. :)

Last edited:
Jag jobbade i London i ett år för några år sedan. DÅ betalade jag 25k/månad för ett enkelt radhus i Londons utkanter. Det är knappast billigare idag........

Du får vara beredd på att bo med 11pers på 25kvadrat om du ska tycka att det är billigt...

Snordyrt med boende!

Annars är det en kanonstad med massor av sevärdheter :tummenupp

Kostar inte boende där flera tusen i veckan? Och då får man långhårig heltäckningsmatta i badrummet. Är det inte lite 1995 för tjejer att "Ja sticker till Lndn å djobbar lite"

Jag har jobbat i London i 3år,

Du får räkna med cirka 600£ i månaden för en egen lägenhet, men allt beror ju på vart du bor och hur stort.

Om vill dela med någon så ska du kolla följande länk.

http://www.gumtree.com/london/2511_1.html

många av mina vänner i london använder den.

Kontant kort kan du gå in och fixa i vilken mobiltelefon butik som helst.
Funkar som i Sverige, bara köpa kontakt kort.

Det kostar säkert en 3-4 kr minut när du tar imot samtal från Sverige om du är i england, som du förstår så blir det ganska dyrt då.

Det är lättast att leta boende när du är där, för när det blir visning på en lägenhet så kan den försvinna fort. du kommer inte va ensam om att vill ha ett bra boende i London så.

Ha så kul :)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma