Flyttar snart...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jo, det är så att jag i slutet av sommaren flyttar till Göteborg. Söker lägenhet för fullt, men marknaden är rätt död känns det som. Försöker istället slänga ut en tråd här, och kanske har någon av er bra kontakter, eller kanske t.om. en lägenhet som går att överta?

Främst är jag intresserad av lägenheter i områdena runt Lindholmen, t.ex. Kville, Rambergsstaden, Kyrkbyn och liknande, men allt är av intresse förutom rena ghetto-lyor. Endast hyresrätter är av intresse, stora ettor eller tvåor med en hyra på maximalt 4000 kr.

Här kommer då kontaktannonsen: Jag är 28 år gammal, har fast arbete sedan 9 år tillbaks och har god ekonomi. Djur- rök- och festfri.

Vet du något? Släng iväg ett PM!

Stort tack på förhand!

Last edited:
Kan du:

Fotmassage
Kaffekokning
Ölbryggning
Puts av motorcykel
Byta låt på stereon
Se söt ut i peruk

Så får du bo i mitt rum xD

finns möjlighet att hyra del i en trea, eller hela lägenheten fram till oktober om du vill, ligger 5min från lindholmen. jag o polaren kommer vara borta på sjön från 1juni till 24oktober, hyra på runt 7000 för hela. pma om d e intressant

Last edited:
Rackzo skrev:
2191060 finns möjlighet att hyra del i en trea, eller hela lägenheten fram till oktober om du vill, ligger 5min från lindholmen. jag o polaren kommer vara borta på sjön från 1juni till 24oktober, hyra på runt 7000 för hela. pma om d e intressant

Tack, men det är tyvärr både för dyrt och under för kort tid. Tack ändå.

McB skrev:
2188949 Jo, det är så att jag i slutet av sommaren flyttar till Göteborg. Söker lägenhet för fullt, men marknaden är rätt död känns det som. Försöker istället slänga ut en tråd här, och kanske har någon av er bra kontakter, eller kanske t.om. en lägenhet som går att överta?

Främst är jag intresserad av lägenheter i områdena runt Lindholmen, t.ex. Kville, Rambergsstaden, Kyrkbyn och liknande, men allt är av intresse förutom rena ghetto-lyor. Endast hyresrätter är av intresse, stora ettor eller tvåor med en hyra på maximalt 4000 kr.

Här kommer då kontaktannonsen: Jag är 28 år gammal, har fast arbete sedan 9 år tillbaks och har god ekonomi. Djur- rök- och festfri.

Vet du något? Släng iväg ett PM!

Stort tack på förhand!

Det finns inte stora ettor eller tvåor för 4000 i månaden.... eller jo det finns men dom kostar 1 miljon.....

Låter som att du ska plugga? funderat på studentbostad?? inte så stort och inte så billigt men garanterat läggare att få tag i.

Lycka till Mvh Oskar

Bumpar den här tråden igen. Kanske någon har hört något på sistone. Jag bör väl tillägga att jag även är intresserad av att hyra i andrahand.

Hallå där!

Utan kontakter är det minsann inte så lätt att fikCsa bostad i den här stan. Speciellt inte om man ska bo på ett specifikt ställe.

Jag skulle föreslå dig att regga dig på boplatsgbg.com, var som en iller och sök på ALLT som har en hyra du klarar av och ligger inom 031. Eller iaf. med spårvagnsanslutning eller buss in till stan.

Jagar du som helvete där, dagtid, och sorterar bostäderna efter minst antal ansökta så har du en god chans. <5 ansökningar före dig och du kommer förmodligen vara en av fem som får lyan.

SEN kan du byta din nuvarande bostad mot en vid lindholmen. Då har du likCsåm kommit in i gemet.

Lycka till!

McB skrev:
2325088 Bumpar den här tråden igen. Kanske någon har hört något på sistone. Jag bör väl tillägga att jag även är intresserad av att hyra i andrahand.

Om du pm:ar mig din mail så kan jag ge dig en del tips. Lovar inget men def. värt ett försök.

blivit flyttad?

ska hålla utkik efter nåt :) bor ju här oxå..
om ericsson flyttat på dig så borde väl dom kunna hjälpa med att hitta nåt?

En annan flyttar till gbg för att plugga. Har fått en studentlägenhet på Johanneberg. För 28 kvm får jag ge horibla 4000/mån. Ok, huset är HELT nybyggt, men ändå! Det är en studentlägenhet! Till saken hör också att jag ska plugga på Chalmers lindholmen, så jag måste lik förbannat åka genom halva stan på morgonen. Sökte lägenhet som en skållad bäver, och till slut fick man en, men då hade jag över 3½ års kötid (kötid e bra om man vill ha studentlägenhet, annars kvittar det). Så om nån som är student och bor runt lindholmen nånstans och vill flytta till johanneberg och har en lägenhet att byta med, så e d bara att säja till (under förutsättning att jag får byta bort min lägenhet för Chabo). Vill bo närmare skolan...

Glooie skrev:
2341358 En annan flyttar till gbg för att plugga. Har fått en studentlägenhet på Johanneberg. För 28 kvm får jag ge horibla 4000/mån. Ok, huset är HELT nybyggt, men ändå! Det är en studentlägenhet! Till saken hör också att jag ska plugga på Chalmers lindholmen, så jag måste lik förbannat åka genom halva stan på morgonen. Sökte lägenhet som en skållad bäver, och till slut fick man en, men då hade jag över 3½ års kötid (kötid e bra om man vill ha studentlägenhet, annars kvittar det). Så om nån som är student och bor runt lindholmen nånstans och vill flytta till johanneberg och har en lägenhet att byta med, så e d bara att säja till (under förutsättning att jag får byta bort min lägenhet för Chabo). Vill bo närmare skolan...

Johanneberg...då har du inte långt alls till Kapellplatsen, därifrån går 16-bussen var 10:e minut ut till Lindholmen varje morgon...tar en kvart :tummenupp

Aleksander skrev:
2355843 Johanneberg...då har du inte långt alls till Kapellplatsen, därifrån går 16-bussen var 10:e minut ut till Lindholmen varje morgon...tar en kvart :tummenupp

Jo absolut, och det tar bara en minut att rulla ner till avenyn, men den förbannade hyran lär ta kål på mej. Såvida man inte kan hitta ett svartjobb iofs. Hmm.. Nån som vet nåt ledigt? Bara att PM:a...

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar