Flytta till Jönköping... Vad behöver jag veta?

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Tjenare! Nu är det som så att jag ska flytta till den underbara staden Jönköping. Har varit på visning av en 2:a idag på Torpa, Myntgatan 5... Vad är Torpa för ställe? Får man ha grejorna ifred där eller är det Råslätt 2? :död Det verkade mest bo gammalt folk :kryckor i huset jag var så det var väldigt lugnt och trevligt! Men vad behöver man veta? Den låg i "främre" delen av torpa in mot Centrum... Ska plugga i höst (hoppas jag) på Handelshögskolan och dit var det "Pissavstånd" så det var perfekt! :banana

Så om det är någon som vet så skriv gärna! Vi ses i sommar!

Du kommer nog trivas på torpa, jag har fått uppfattnigen om att det är ett bra område, känns som det är mycket yngre folk som bor där, inte så mycket råslätt heller vad jag vet...

Skicka ett PM till K-man, han bor på torpa!

Torpa är finfint! Har nåra polare som bor där och de trivs sketabra! Inget råslätt där inte!

ska du flytta till jkpng så är det bara att börja i bibelskola direkt! :7peta

Mkt kristet pack där nere....

Finns dock en skön väg uppåt böglandksapet som du kan läsa i "eksjö höglandet",. eller nytt försök jönköping.

:rofl

Välkommen till Jönköping! Du kommer säkert att trivas!

....nu vill jag inte vara petig eller trampa på onda tår men Myntgatan ligger faktiskt på söder inte på Torpa. Torpa börjar söder om Torpaplan. Men det är ju mitt i smeten, nära till allt!!! Jag tycker nästan att det är bättre än Torpa.

//En som bor på Öster

har hittat en ny lägenhet nu so ligger på lönnholmsgatan 11... Hur är det på liljeholmen? Ghetto eller strandvägen? Man såg ner till vättern. Det var ganska schysst! Men det fanns inget garage i närheten... Är det någon här som bor i närheten som vet hur det är? Och om ni gör det så skriv ÄRLIGT!!!

Tack för all hjälp!

Jag tycker Liljeholmen e bättre än Torpa.. jag trivdes iaf jävligt bra på öster när jag bodde nere i stan.. Spenk bor just nu på Mellangatan, inte så långt ifrån Lönnholmsgatan, men han flyttar snart. Sen blir det ju toknära vätterstranden.. Garage finns att hyra på gatan efter Kilallén. Dock vet jag inte hur det ser ut med platser.

Men det måste väl vara riskfritt att parkera hojen i Jönköping?
För jag antar att alla syndare stenas till döds på torget varje söndag? :näsblod

i år stämmer det inte.. har aldrig innan varit med om att det har varit så mkt stölder!!

Tackar! Ja det får nog bli den lägenheten... 2300 i månade i hyra. Fast vad jag betalar vågar jag inte tala om! Hoppas att det blir bra! Tror jag ska ta den... Lova att ni tar hand om mig om jag flyttar upp!? Men det gör ni väl! Inflyttningsfest för alla sporthojare!!!

Jag har hört talas om att det varit mycket stölder nu i år... Men jag vet inte riktigtr vilken typ av område Liljeholmen är? Det enda jag vet är att Råslätt äer mindre bra...

Mvh "Arnoldsson" (har snott polarens dator...)

Last edited:
Köp en nybyggd bostadsrätt av mig annars. Tvåa på torpa, 67 kvm.
Blir nog finfint serru, står klar i oktober typ. Får jag ett bud? :7peta

Där finns många som honkar dinglare tjavosar o tjejer också, inte att glömma. :yoparty

Arvoitus skrev:
2293297 Köp en nybyggd bostadsrätt av mig annars. Tvåa på torpa, 67 kvm.
Blir nog finfint serru, står klar i oktober typ. Får jag ett bud? :7peta

jag bjuder en femma!!! ha ha!
Jag har sett att dom inte har sålt alla ännu... Går nog köpa en biligt där snart... Får nog bli liljeholmsgatan 11 annars...

arnoldsson skrev:
2293905 Går nog köpa en biligt där snart... Får nog bli liljeholmsgatan 11 annars...

Är inte etapp tre slutsålda? Attans :3freak
Hade hoppats på att tjäna en slant på de där förbannade skitmisstaget... :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back