Flytta till Helsingborg!

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Tenare!

Detta kanske inte hör hemma här men jag frågar ändå. Jag har fått ett nytt jobb och ska flytta till Helsingborg. Så jag tänkte bara höra om det finns några områden där ni rekomenderar att man absolut inte bör bo. Vilka områden är bäst.
Hoppas man kan ut och köra lite med er också om man får tid till det nu med nytt jobb :rolleyes:

Ha det gott!

Landskrona.....
Nej, skämt o sido... Men JAG hade inte bosatt mig på, Adolfsberg, Dalhem, Fredriksdal eller söder. Lite för mycket problem o störande moment i de områdena. Men alla städer har bättre o sämre områden.

Hett tips. Köp dig en lägenhet! -Välkommen till stan! :D

:) Landskrona tror jag att jag kommer undvika, om jag vill behålla min hoj.

Tack för tipsen och välkomnandet.

Landskrona.....
Nej, skämt o sido... Men JAG hade inte bosatt mig på, Adolfsberg, Dalhem, Fredriksdal eller söder. Lite för mycket problem o störande moment i de områdena. Men alla städer har bättre o sämre områden.

Hett tips. Köp dig en lägenhet! -Välkommen till stan! :D

Tenare!

Detta kanske inte hör hemma här men jag frågar ändå. Jag har fått ett nytt jobb och ska flytta till Helsingborg. Så jag tänkte bara höra om det finns några områden där ni rekomenderar att man absolut inte bör bo. Vilka områden är bäst.
Hoppas man kan ut och köra lite med er också om man får tid till det nu med nytt jobb :rolleyes:

Ha det gott!

Bäst? Föredrar slottshöjden, stattena, norr, pålsjö, olympia, ringstorp, wilson park, (maria park= barnfamiljernas paradis)

Sämst? Dalhem, drottninghög, fredriksdal, björka, söder,adolfsberg, rosengården.

Mest överskattat: Tågaborg

Skall du kirra lägenhet snabbt så köp en. En 3:a i vettigt område kostar runt 1.4 mille och uppåt.

www.hemnet.se

Välkommen till sundets pärla btw :tummenupp

Last edited:
App app app

Mest överskattat:
"Hela Maria Park tjofräset"....

:mattias

PS. lycka till med att hitta en fin 3a i de sk fina områdena snajk nämde för det nätta priset. :hihi

:) Landskrona tror jag att jag kommer undvika, om jag vill behålla min hoj.

Tack för tipsen och välkomnandet.

Tänk på att ligan som stal hojar i Landskrona för två år sen har flyttat till Helsingborg... :tummenupp

Det finns däremot andra anledningar till att undvika Landskrona. Men Helsingborg ligger inte långt efter i den statistiken :tungan

Jo det finns väll alltid rötägg vilken stad man än väljer.

Tack för alla tippsen. Vad ska man hitta på i Helsingborg? Förutom att köra hoj då förstås.

Tänk på att ligan som stal hojar i Landskrona för två år sen har flyttat till Helsingborg... :tummenupp

Det finns däremot andra anledningar till att undvika Landskrona. Men Helsingborg ligger inte långt efter i den statistiken :tungan

Tack för alla tippsen. Vad ska man hitta på i Helsingborg? Förutom att köra hoj då förstås.

Ja i helsingborg finns ju nattklubbar som heter duga, många o bra + att vissa har öppet till 6 på morgonen:fyllisar

Annars har ju alltid klippan, väldigt lugn o trist småstad, men beror ju på vad man söker:tungan .. lycka till

Om du inte behöver bo centralt så har du Påarp 8km, Mörarp 10km,Hyllinge 15km,Åstorp ca 20km och så har du Höganäs 25km till stan!
Välkommen till kontineten:)

Ja, frågan hur du har tänkt att bo är ju halvviktig...

Hyreslägenhet/bostadsrätt inne i centrum?
Radhus i ytterområdena?
Hus med garage, 10 minuters bilväg från stan?

Och, välkommen såklart! :hej

Tack!

Det får nog bli hyreslägenhet till en början tills man lär känna området lite bättre. Helst ska det vara ganska centralt.

Ja, frågan hur du har tänkt att bo är ju halvviktig...

Hyreslägenhet/bostadsrätt inne i centrum?
Radhus i ytterområdena?
Hus med garage, 10 minuters bilväg från stan?

Och, välkommen såklart! :hej

:)
Inte just nu men lite senare kanske :) Tack för erbjudandet...

Säljer mitt hus för +3.5mille.....

Last edited:
...Helst ska det vara ganska centralt....

Då kan du räkna med att en parkering till bil/mc kostar 1000-1500 kr/mån. :rolleyes:

På Västra Berga kostar det 50 bagis för hojen i kallgarage o 50 för uteparkering för bilen. E man full efter :fyllisar går man hem på 35 minuter från Kärnan... (Centrum). :D Det är dessutom på rätt håll, så man slipper få :sissy :fatta! på hemvägen...

På Västra Berga kostar det 50 bagis för hojen i kallgarage o 50 för uteparkering för bilen. E man full efter :fyllisar går man hem på 35 minuter från Kärnan... (Centrum). :D Det är dessutom på rätt håll, så man slipper få :sissy :fatta! på hemvägen...

V Berga är toppen, är dock väntetid på 3-5 år för garage i vår förening, men lugnt är här parkering kostar 27 kr/ mån. :)

ja kattarp e ju inte helt fel...
10min till stan...4 med mc...
eller 3min till pågatågen som går till stan på ca 9min... du får väll åka runt o titta o höra dig mer för..
men var du än bosätter dig så välkommen!

Landets Krona......

Bott i HBG hela mitt liv fram till för 3 år sedan då det blev LA för hela slanten.

Så mitt i stan du kan komma, 2:a på 65 kvadrat med en egen takveranda på nästan 150 kvadratmeter...för 2800:-

Inte en chans i helvetet att jag drar tillbaka till HBG.

Dom enda 2 felen i detta huset är väl att på söndagar får man leva med att höra frälsningsarmen sjunga sånger genom ventilationen på toan...
och hojen den står 5 minuter bort i ett garage med 14 andra HD nördar.

Visst finns det en del ghetto kids i stan men det finns det överallt...

Kolla in hålorna runt HBG så slipper du betala dubbelt bara för att det ska stå 252 först i ditt postnummer

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT