Flytta med en utekatt.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Jag vänder mig nu till all den expertis som finns här på sh för en kattfråga, det finns ju svar på allt annat här så varför inte om katter ocskå.

Jag har en utekatt och jag ska flytta typ 100 meter bort till en större lägenhet, och jag undrar hur jag ska få katten att förstå det, den sermåttligt intresserad ut när jag säger det till den,, så det förstår den nog inte.

någon som har liknande erfarenheter av att flytta så kort bit med en utekatt, det blir ju lite jobbigt om jag måste springa och hämta henne varje dag vid min gamla lägenhet.

Lär dom sig fort och börjar så småningom att hitta hem eller?

Ska nog inte vara några större problem. Har bytt sida av gatan med min utekatt, hon vande sig rätt fort och kraffsade inte allt för mycket på grannens dörr.

www.katter.nu kanske kan vara nånting? :hihi

det låter ju bra,, tror inte att den nya hyrsgästen uppskattar om min kisse sitter och vrålar utanför fönstret,,

jag klarar mig utan katter.nu , jag har ju SH , här finns svar på det mesta,

Ge den mat några gånger utanför din nya port/dörr så den fattar, sen är det nog lugnt. Dom rör sig dit det finns mat :tummenupp

Ska prata med han som flyttar hit, bara inte han börjar ge min kisse mat, för då :fatta!

Bara att ge kissen godare mat än den andra snubben isåfall :7peta :tungan

kräsen kisse har jag , den äter bara torrfoder, och det får inte vara vilket som helst,, burkmat luktar den bara på , kycklig äter den inte heller,

så jag tror att jag kan ge den godare mat, fast han kanske har några dunderknep för att sno min kisse så jag får väl fiska upp en lax eller nåt att ha i fall att,,

Ungefär som min katt då. Hon äter bara en sorts torrfoder och en sorts "burkmat" (som är i påse :fyllisar) samt kokt torsk. Lax, räkor, hummer, kräftor kyckling, strimlad lövbiff går inte hem :3freak Prova kokt torsk då kanske ifall kissen inte kommer hem :rofl

Håll den inne i den nya lägenheten ett par dygn, kanske med kortare kisspauser utomhus.

jag har funderat på det där lite med att hålla henne inne ett par dygn , så jag har ställt fram en kattlåda som jag tänkte att hon skulle göra sina behöv i , hon har missuppfattat den lite,, hon skiter en halvmeter utanför lådan :4skrika

Hade du tänkt att jag skulle ha henne i koppel under de små kisspauserna utomhus? jag har faktikst testat en sele på henne, den gillade hon inte,, hon la sig bara ner på golvet och rullade omkring, såg rätt kul ut faktiskt,,

Vad gäller maten så är det proformance torrfoder som min kisse gillar, kan sälja sånt om nån är intresseerad, även hundmat,,

Stefanp skrev:
2070324 Jag vänder mig nu till all den expertis som finns här på sh för en kattfråga, det finns ju svar på allt annat här så varför inte om katter ocskå.

Jag har en utekatt och jag ska flytta typ 100 meter bort till en större lägenhet, och jag undrar hur jag ska få katten att förstå det, den sermåttligt intresserad ut när jag säger det till den,, så det förstår den nog inte.

någon som har liknande erfarenheter av att flytta så kort bit med en utekatt, det blir ju lite jobbigt om jag måste springa och hämta henne varje dag vid min gamla lägenhet.

Lär dom sig fort och börjar så småningom att hitta hem eller?

Håll kissen inne ett par dygn,fjäska sen med lite kokt torsk
eller räkor i några dagar sen e hon såld! :D :D :D
P.s dom är smartare än man tror dom små rackarna

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...